וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק זועם: קטאר מתערבת בעסקת שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.3.2009 / 10:31

נשיא מצרים לא יגיע לפסגת מדינות ערב, בין היתר בשל מידע לפיו קטאר הציעה לשלם לחוטפי שליט כדי שיועבר לידיה

נשיא מצרים חוסני מובארק החליט להיעדר מפסגת מנהיגי מדינות ערב שתיערך היום בדוחה שבקטאר בין השאר בגלל ניסיונותיה של קטאר להתערב בעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט ולתווך בין הצדדים לצד מצרים. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח היום (שני) כי "מצרים קיבלה מידע מצרפת ומהפלסטינים לפיו קטאר הציעה לשלם סכום כסף לחוטפי שליט בתמורה לכך שיעבירו את החייל החטוף לקטאר במקום למצרים".

בתקופה האחרונה שוררת מתיחות קשה מאוד בין מצרים לקטאר. בעוד מצרים מובילה את "המחנה המתון" ביחד עם סעודיה וירדן, קטאר התקרבה למחנה הקיצוני, המכונה גם "מחנה ההימנעות", שבראשו עומדות אירן וסוריה. לפני כשבועיים נערכה פסגה ערבית מרובעת בהשתתפות נשיא מצרים, מלך סעודיה, נשיא סוריה ואמיר כווית. נציג של קטאר, שהיה אמור להשתתף בפסגה, לא לקח בסופו של דבר חלק בפגישה בשל דרישתה של מצרים.

מקורות מצריים מסרו עוד לעיתון כי מצרים זועמת על כך שקטאר שתקה לנוכח "מסע ההסתה המתמשך" שהובילה רשת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" נגד מדיניותה של מצרים במזרח התיכון, בייחוד על רקע מלחמת לבנון השנייה ומבצע "עופרת יצוקה". לדברי המקורות, "מצרים כועסת גם על אמיר קטאר חמד בן חליפה על כך שאפשר לשר החוץ הקטארי לנסות ולהתערב בעסקת שליט". הם טענו כי מדובר בניסיונות "בלתי פוסקים להשפיע על מצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully