וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: עדיין מאמין בשלום עם ישראל

אורי טננבוים

30.3.2009 / 7:01

נשיא סוריה התייחס בראיון לשבועון "ניו יורקר" למו"מ המדיני. לדבריו, "נצטרך לחכות קצת כדי לראות איך הדברים יתפתחו, אבל אנחנו עדיין מאמינים שאפשר לנהל דיאלוג רציני שיוביל לשלום"

"נצטרך לחכות קצת כדי לראות כיצד הדברים יתפתחו, אבל אנחנו עדיין מאמינים שאפשר לנהל דיאלוג רציני שיוביל אותנו לשלום". כך כתב נשיא סוריה בשאר אסד לסימור הירש, כתב השבועון האמריקאי היוקרתי "ניו יורקר", במסגרת ראיון שהתפרסם היום (שני).

בראיון שהתבצע דרך הדואר האלקטרוני טען אסד כי הישראלים מבינים שרמת הגולן, ששייכת לסוריה, אינה נתונה למשא ומתן. "הישראלים יודעים", אמר, "שלא ננהל מו"מ על גבולות 67'. אנחנו דנים ביחסים בין המדינות, בסוגיית המים ובכל שאר העניינים".

"אם ישראל מעוניינת בהסדר נרחב יותר", הבהיר נשיא סוריה, "עליה להתמודד עם נושא הליבה - המצב בגדה המערבית ובעזה - ולא לבזבז זמן בדיבור על השאלה מי ישלח נשק לחיזבאללה או חמאס". "בכל מקום באזור שיש בו התנגדות", ציין אסד, "יהיו משלוחי נשק... זה פשוט מאוד. אם הם רוצים לפתור את בעיית חיזבאללה, עליהם להתמודד עם לבנון. באשר לחמאס - הם צריכים להתמודד עם עזה. אירן היא בכל מקרה לא חלק מתהליך השלום".

בתוך כך, בסוף השבוע דיווח עיתון "אל-חליג'" היוצא לאור במפרץ הפרסי, כי במסגרת המדיניות החדשה שלה כלפי המזרח התכון, דנה ארצות הברית באפשרות לערוך פגישה בין הנשיא האמריקאי ברק אובמה לבין נשיא סוריה בשאר אסד.

לפי מקורות דיפלומטיים שצוטטו בעיתון, אם תיערך הפגישה, היא צפויה להתקיים בשולי פסגת שמונה המדינות המתועשות שתיערך בחודש יוני באיטליה. הפעם האחרונה שבה נפגשו נשיאי סוריה וארצות הברית הייתה כשנשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון נפגש עם נשיא סוריה לשעבר חאפז אסד בז'נבה 2000. בראיון שהעניק השבוע לעיתון לבנוני אמר בשאר אסד כי האיתותים ששולח ממשלו החדש של ברק אובמה הינם "חיוביים", אולם כעת סוריה ממתינה למעשים מצד הממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully