וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניון רמת אביב יימכר תמורת 1.3 מיליארד שקל

מאת מיכאל רוכוורגר

29.3.2009 / 23:43

אפריקה-ישראל ניהלה מגעים למכירת המתחם גם עם חברת עזריאלי - אך צפויה לבסוף להשלים עד פסח מכירתו לחברת מליסרון שבשליטת האחים עופר

העסקה בין חברת מליסרון לאפריקה ישראל נכסים לרכישת חלקה (73.4%) של אפריקה נכסים בקניון רמת אביב צפויה להיסגר עד פסח. מליסרון היא בשליטת עופר נכסים של יולי וסמי עופר. על פי המתווה המתגבש, העסקה תתבצע לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל לקניון רמת אביב (100%), המשקף לנכס תשואה של 7.5%-8.0%, כך נודע ל-TheMarker.

אפריקה ניהלה בעבר מגעים עם קבוצת עזריאלי למכירת הקניון על פי שווי גבוה יותר, ששיקף תשואה של כ-5.5%. אם העסקה תצא לפועל, תשלם מליסרון לאפריקה נכסים כ-950 מיליון שקל, שיתקבלו מגיוס אג"ח והלוואות בנקאיות.

בדו"חות של אפריקה נכסים ל-2008 הוערך שווי הקניון ב-1.53 מיליארד שקל, אך כנגדו עומדת יתרת החוב בסך 315 מיליון שקל, כך ששוויו נטו הסתכם ב-1.22 מיליארד שקל.

הצורך של אפריקה ישראל במזומנים יזרז חתימת ההסכם

בשלב זה לא ברור אם העסקה תכלול גם את רכישת קניון סביונים ביהוד, שכן ככל הידוע מליסרון לא היתה מעוניינת בו מלכתחילה. אפריקה בוחנת את מכירתו גם לגורמים נוספים. לצורך מימון רכישת הקניון הודיעה אתמול מליסרון כי תנפיק לציבור סדרת אג"ח חדשה בהיקף של כ-620 מיליון שקל. כבטוחה למחזיקי האג"ח ישועבדו הזכויות של עופר נכסים בקניון רננים ברעננה.

הגיוס צפוי להתבצע בתקופה הקרובה, ומליסרון תקבל דירוג מחברת S&P מעלות. הדירוג הנוכחי של האג"ח שהנפיקה מליסרון הוא AA, שנחשב גבוה בהשוואה יחסית לזה של חברות נדל"ן אחרות. האג"ח של מליסרון נסחרות כיום בתשואות יציבות של כ-5%.

כוונתה של החברה לבצע גיוס בסכום יחסית גבוה מאותתת על התקדמות במגעים עם אפריקה ישראל לרכישת קניון רמת אביב (73.4%) וקניון סביונים תמורת כמיליארד שקל. בנוסף, מנהלת מליסרון, יחד עם אשטרום נכסים, מגעים מתקדמים לרכישת חלקה של כור נכסים במרכז המסחרי חוצות המפרץ בחיפה לפי שווי של כ-400 מיליון שקל.

הצורך של אפריקה במזומנים כדי לעמוד בתשלומי אג"ח (קרן וריבית) של כמיליארד שקל עד סוף השנה הקרובה יגבירו את סיכויי השלמת העסקה.

מעופר נכסים נמסר בתגובה: "החברה אינה נוהגת לדווח לגבי מהלך המגעים עם חברות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully