וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יחלק היום תיקים לבכירי הליכוד

30.3.2009 / 3:35

לראשונה יודיע רה"מ המיועד לבכירי מפלגתו אילו תפקידים הוא מייעד להם בממשלה החדשה. ח"כ ראובן ריבלין צפוי להיבחר ליו"ר הכנסת

מתח שיא בליכוד: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו יזמן היום (שני) את בכירי מפלגתו לפגישות אישיות, בהן יודיע להם לאיזה תפקיד הוא מייעד אותם, אם בכלל, בממשלתו החדשה. נתניהו צפוי למנות לפחות 11 שרים מקרב מפלגתו, אולם מעט מאוד תיקים נותרו לחלוקה.

לפי ההערכות, חבר הכנסת גדעון סער ימונה לשר החינוך, חברת הכנסת לימור לבנת תכהן כשרת התרבות או התקשורת, ואילו ח"כ יובל שטייניץ ישמש כשר האוצר או שר במשרד זה, אם נתניהו יחליט להשאיר את התיק בידיו. בנימין (זאב) בגין צפוי להתמנות לשר בלי תיק, וכבר הודיע על נכונותו לוותר על תפקיד בכיר יותר למען הקמת ממשלה רחבה.

מלבד המינויים הללו, נתניהו שומר את הקלפים צמוד לחזה. עם זאת, ראש הממשלה המיועד כבר הבהיר כי בכוונתו למנות לשרים את הרמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון, את דן מרידור, ישראל כץ, משה כחלון ויולי אדלשטיין. הנעלם הגדול ביותר הוא איזה תפקיד יוצע לסילבן שלום, והאם הוא מתכוון לקבלו או שמא יעדיף להישאר מחוץ לממשלה.

התיקים שנותרו לחלוקה הם תיקי הגנת הסביבה, תרבות וספורט שהופרד מהמדע, גמלאים ופיתוח הגליל והנגב. בנוסף, בידי אחד השרים תופקד האחריות על רשות השידור, ושר אחר יתאם בין הממשלה לבין הכנסת.

גם ברוורמן ימונה לשר

בעוד בליכוד כוססים ציפורניים, יושב ראש מפלגת העבודה אהוד ברק כבר בחר את חברי המפלגה שישמשו שרים וסגני שרים. ברק, שלום שמחון ויצחק הרצוג יישארו בתפקידיהם כשרי הביטחון, החקלאות והרווחה. בנימין בן אליעזר יכהן כשר התעשייה, המסחר והתעסוקה ואבישי ברוורמן יהיה השר לענייני מיעוטים וחבר הקבינט החברתי-כלכלי. סגנו של ברק יישאר מתן וילנאי, ואילו סגניתו של בן אליעזר תהיה אורית נוקד.

גם בש"ס כבר ברורה התמונה. יו"ר המפלגה, אלי ישי, יהיה שר הפנים, אריאל אטיאס יקבל את תיק הבינוי והשיכון, ומשולם נהרי ככל הנראה יכהן כשר במשרד ראש הממשלה ויופקד על החינוך החרדי. עם זאת, טכרם הוכרע מי יכהן כשר הדתות - השר הנוכחי יצחק כהן או יו"ר הסיעה יעקב מרגי. המפסיד במערכה יכהן כסגן שר. המינויים כפופים להחלטת מועצת חכמי התורה של המפלגה.

ישראל ביתנו קיבלה חמישה תיקים, שאותם יאיישו חמשת המקומות הראשונים ברשימה. ביום שלישי בבוקר הסיעה תתכנס ותאשר את מינוי השרים, ככל הנראה בסדר הבא: יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן יהיה שר החוץ, עוזי לנדאו יקבל את תיק התשתיות. המשרד לביטחון הפנים יופקד בידי יצחק אהרונוביץ', סגן מפכ"ל המשטרה לשעבר, שר התיירות יהיה סטס מיסז'ניקוב, וסופה לנדבר תכהן כשרת הקליטה. דני איילון, שהיה שגריר ישראל בארצות הברית יהיה כנראה סגנו של ליברמן במשרד החוץ. יו"ר הבית היהודי, ח"כ דניאל הרשקוביץ יהיה שר המדע מטעם מפלגתו. ושר המשפטים יהיה המועמד המוסכם על נתניהו וליברמן – יעקב נאמן.

בתוך כך, חברי הכנסת יבחרו היום יושב ראש קבוע לכנסת. ככל הנראה, יהיה זה ראובן ריבלין (ליכוד), שישוב לתפקיד הרם לאחר שלוש שנים במדבר האופוזיציוני. הממשלה החדשה תושבע בכנסת רק מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully