וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: סילביו ברלוסקוני בתפקיד מוסוליני

טלי גולדשטין

29.3.2009 / 21:59

לפי הערכות, ראש ממשלת איטליה לוטש עיניו במשרת הנשיא - כיום משרה סמלית. פרשנים: הוא מתקנא בסרקוזי ורוצה להיות נשיא כמותו

ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני לוטש עיניו במשרת הנשיא. כיום משרת הנשיא האיטלקי הינה משרה סמלית בלבד אך אם זה תלוי בברלוסקוני, ישוב הנשיא לימי הזוהר והמשרה תשוב להיות רמת הדרג ביותר במדינה, כפי שהיה בימיו של בניטו מוסוליני, ששלט ביד ברזל מ-1922-1943.

לפי דיווח ה"סאנדיי טיימס" הבריטי, עוזרי ברלוסקוני אמרו כי ראש הממשלה איטלקי ישתמש בנאום סגירת כנס מפלגתו היום ברומא כדי לקרוא לשינוי שיטת בחירת הנשיא במדינה לבחירה ישירה, בדומה למערכת הפוליטית הצרפתית.

ג'ורג'יו נפוליטנו, האמור לכהן כנשיא איטליה עד 2013, השנה בה כהונתו של ברלוסקוני כראש ממשלה תסתיים גם היא, הוא קומוניסט לשעבר שנבחר על ידי חברי הפרלמנט ונציגים אזוריים. תפקידו מוגבל, בעיקר, לפירוק הפרלמנט ולהכרזה על בחירות במדינה.

ברלוסקוני בן ה-72, צפוי לטעון כי איטליה זקוקה לממשל החלטית יותר, במיוחד לאור העובדה שמאז תום מלחמת העולם השניה, לא כיהן אף ראש מדינה יותר משנה או שנתיים בתפקיד. ברלוסקוני מעדיף נשיא שנבחר ישירות על ידי העם ושהסמכויות שבידו יורחבו בדומה לתפקידיהם של נשיאים אחרים בעולם, לדוגמה ניקולא סרקוזי בצרפת.

"ברלוסקוני מקנא בסרקוזי וחש כי יש לו מערכת יחסים אוהדת עם העם האיטלקי", אמר פרופסור רוברטו ד'אלימונטה, פרופסור למדעי המדינה. ברלוסקוני לא הבהיר עדיין עד כמה עוצמתי צריך להיות הנשיא החד, אך לפי ההערכות, הרפורמות בהן הוא דוגל יאפשרו לנשיא להשפיע על הממשלה בעזרת חקיקת חוקים, עיצוב מדיניות החוץ, מינוי ראש ממשלה ושרים.

יש הסבורים כי הודות לעסקיו הנוספים של ברלוסקוני - שוויו הנקי של ברלוסקוני הוערך ב-9.4 מיליארד דולר, לפי רשימת עשירי העולם של מגזין פורבס ב-2008 – הוא יותר עוצמתי מכפי שמוסוליני היה אי פעם. בנוסף, ראש הממשלה הנהנתן נהנה מאחוזי תמיכה גבוהים בקרב עמו – 58% - מצב נדיר בתקופה של משבר כלכלי עולמי.

על רקע הצלחתו ובמסגרת תוכנית הרפורמות שהוא רוצה ליישם במערכת הפוליטית, יצר בשבוע שעבר ברלוסקוני גוש ימין-מרכז חדש ורחב במדינה לאחר שהמפלגה הפשיסטית באיטליה, התפרקה והתמזגה עם המפלגה השמרנית בראשותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully