וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל יום האדמה: קריאה בינ"ל להחרמת ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.3.2009 / 20:15

קמפיין בינלאומי חדש קורא להטיל סנקציות וחרם על ישראל. את הקמפיין ישיקו כמאה תנועות סולידריות לרגל יום האדמה החל מחר

יותר ממאה תנועות סולידריות ישיקו מחר (שני) קמפיין בינלאומי לרגל יום האדמה הקורא להטלת סנקציות וחרם על ישראל. מלבד הקריאה לחרם, קוראות התנועות גם לחייב את ישראל לשאת באחריות לפשעי המלחמה אשר ביצעה, לטענתן, בעזה השנה ו"לשלם את מחיר ההרס". בין הארגונים שגיבשו את הקמפיין הוא איחוד העמותות הערביות 'אתיג'אה' שהינו ארגון גג של החברה האזרחית הערבית בישראל.

בין הארגונים המובילים את הקמפיין הבינלאומי עומד הפורום החברתי העולמי הנחשב לאחת מתנועות החברה האזרחית הגדולות בעולם. מארגני הקמפיין ציינו כי הוא מתבסס על המאבק כנגד משטר האפרטהייד בדרום אפריקה וכי הוא מתיימר להביא לבידודה של ישראל "כל עוד היא במהותה גזענית וקולוניאלית".

מנכ"ל איחוד העמותות הערביות 'אתיג'אה', אמיר מח'ול, המשמש גם כחבר בהנהגת המועצה המובילה של הפורום החברתי העולמי, מסר לוואלה! חדשות כי הארגונים דורשים מישראל לקחת אחריות על החורבן, כלשונו, שיצרה ברצועת עזה. "משמעות החרם היא לא לשתף פעולה עם מוסדות ישראלים, להחרים אוניברסיטאות, לא לקיים מסחר כלכלי ועוד", הוסיף.

מחר יציין הציבור הערבי בישראל 33 שנים ליום האדמה, יום מחאת ערביי ישראל נגד קיפוח אזרחי ישראל, בעיקר על רקע הפקעת הקרקעות. יום האדמה הראשון נערך ב-30 במרץ 1976 לאחר שממשלת ישראל החליטה להפקיע 20 אלף דונם באזור סכנין. מאז ומדי שנה נערכות ברחבי הארץ הפגנות מחאה. העצרת המרכזית של יום האדמה צפויה להתקיים מחר בצהריים ביישוב דיר חנא שבגליל התחתון בהשתתפות ח"כים ערבים ומנהיגי הציבור הערבי.

  • עוד באותו נושא:
  • יום האדמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully