וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ הכריע: תוספת מיליונים למיטוט הפשיעה

29.3.2009 / 19:42

אולמרט החליט כי 10 מיליון שקלים יועברו לרשות המסים. המטרה: פגיעה כלכלית בפשע המאורגן. ”לא יתכן שסכסוכים יעכבו התוכנית”

רגע לפני עזיבתו את התפקיד הכריע היום (ראשון) ראש הממשלה אהוד אולמרט במחלוקות בעניין המאבק בפשע המאורגן, והחליט על תוספת תקציבית שתאפשר את פעילות רשות המסים בתחום זה. בכך שם ראש הממשלה קץ למחלוקות בין גורמי האכיפה אשר גרמו, למעשה, לשיתוק בפעילות רשות המסים מול משפחות הפשע. ההחלטה היא כי רשות המסים תקבל תוספת של 10 מיליון שקלים, שיתווספו ל-30 מיליון שקלים עליהם סוכם כבר בעבר, וכי תחל לפעול מיידית מול ראשי משפחות הפשע, וארגוני הפשע.

אולמרט כינס היום דיון שלישי בחודשים האחרונים בנושא המאבק בפשע המאורגן, ובו השתתפו שר המשפטים דניאל פרידמן, השר לביטחון פנים אבי דיכטר, ראש רשות המסים יהודה נסרדישי, ונציגים ממשרד האוצר, מהמשטרה, מהפרקליטות וממשרד ראש הממשלה.

בדיונים הקודמים שנערכו אצל ראש הממשלה בנושא זה הציגה המשטרה את דרכי הפעולה החדשות למאבק מול משפחות הפשע, במטרה למגר ולצמצם את היקפיו של הפשע המאורגן.
בין היתר הושם דגש על הצורך לפעול כלכלית מול ארגוני הפשע במטרה להביא לקריסתם, צעדים שנעשים כשגרה בכל מדינות המערב. אחת הבעיות העיקריות שעלתה, נעוצה בשיתוף פעולה של רשות המסים, אשר דרשה תוספת תקציב מיוחדת על מנת לפעול בנושא זה.

לדברי אולמרט, "לא יתכן שסכסוכים פנימיים יגרמו לעיכוב בהוצאתה לפועל של תוכנית ממשלתית מול ראשי הפשע המאורגן. המשטרה, שניצבת בחזית המאבק הזה, לא יכולה לעשות זאת ללא סיוע של רשות המסים, שהיא נדבך חשוב מאוד במלחמה מול ארגונים העוסקים בהלבנת הון ובהעלמת מסים. כעת, משנפתרה הבעיה, אני מקווה שהתוכנית תצא לדרך במלוא המרץ".

"רשות המיסים לא משתפת פעולה"

בשבוע שעבר הזהיר מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, כי ארגוני הפשיעה בישראל ימשיכו לפעול, אם הרשויות לא יצליחו למוטט אותם מבחינה כלכלית. בכנס של הפורום לביטחון ואבטחה שהתקיים באשקלון, אמר כהן כי "יש לנו היום ארגוני פשיעה ברמה ארצית וארגוני פשיעה ברמה מקומית. ארגון זה ארגון, עם ראש, עם בעלי משאבים, עם בעלי הון, עם רואי חשבון, עם חיילים ועם פועלים".

המפכ"ל כהן התייחס לחילוקי הדעות עם רשות המסים ואמר כי "לצערי הרב, במשך השנתיים האחרונות, רשות המיסים לא משתפת פעולה עם משטרת ישראל עקב סכסוך עבודה. בכל מה שקשור באופן ישיר לטיפול הפיננסי, המיטוט הכלכלי של ארגוני הפשיעה, לא צלחנו. אני מקווה שיגיעו להסדר ושבשנים 2009-1010 נעשה קפיצת מדרגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully