וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המדינה מנסה לבצע מחטף בבריאות הנפש"

נעמה טלמור

29.3.2009 / 18:16

ההסתדרות הרפואית עתרה לבג"ץ כנגד הפרטת שירותי בריאות הנפש והעברתם לאגודה לבריאות הציבור. "נכי הנפש ייפגעו קשות"

ההסתדרות הרפואית עתרה היום (ראשון) לבג"ץ בדרישה למנוע העברת שירותי בריאות הנפש הניתנים לנכי הנפש בישראל לאגודה לבריאות הציבור. ההסתדרות מבקשת למנוע את העברתם לאגודה לבריאות הציבור, כפי שהודיעה המדינה שתעשה ב-1 באפריל.

בעתירה דורשת ההסתדרות הרפואית לדחות את ההחלטה לפחות עד לכינון ממשלה חדשה וחידוש הדיונים בנושא בכנסת. "האגודה לבריאות הציבור היא גוף המונע משיקולים כלכליים, וכי משרד הבריאות כבר מתח ביקורת נוקבת על התנהלותה בשירותי הבריאות לתלמיד. גם מבקר המדינה בודק עתה את התנהלות האגודה", טוענת ההסתדרות.

עוד טוענת ההסתדרות, כי מטיוטת ההסכם שהעביר משרד הבריאות, עולה כי אין מדובר רק בהעברת השירותים לאגודה, "אלא ביישום גזירות קשות והרסניות של הסכם הרפורמה מספטמבר 2006". מן העתירה עולה כי על פי ההסכם עם האגודה לבריאות הציבור, כל החולים עם הפרעות הנובעות מתסמונות אורגאניות של המוח, כל חולי השיטיון (דמנציה), כל בעלי ההפרעות הנפשיות כתוצאה משימוש בחומרים פסיכואקטיביים – כגון סמים או אלכוהול, כל הסובלים מהפרעה נפשית כתוצאה מפיגור, בעלי הפרעות בהתפתחות נפשית, וכן בעלי הפרעות הקשורות באוטיזם, לא יקבלו טיפול.

"קיימת כוונה לפגוע קשות בסוג ובהיקף השירותים הניתנים כיום לנכי הנפש. ההסכם קובע מכסות של מטופלים שיהיו זכאים לטיפול ובכך מונע טיפול מקבוצות שלימות של אבחנות מסל השירותים ובכך פוגע קשות בזכויות המטופלים", טוענת ההסתדרות, "המדינה מנסה לבצע מחטף לא חוקי בימיה האחרונים של הממשלה היוצאת. ההסכם עם האגודה מעלה חשש לפגיעה חמורה בנכי הנפש", סיכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully