וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעכב מינויו של קינן למנכ"ל בנק הפועלים"

מירב ארלוזורוב

29.3.2009 / 16:46

על רקע השאלות שהעלה המפקח על הבנקים בנוגע לתקינות ההליך להחלפתו של צבי זיו, מבקש רוני חזקיהו לעכב את מינוי המנכ"ל החדש

המפקח על הבנקים בבנק ישראל, רוני חזקיהו, הורה לדירקטוריון בנק הפועלים לעכב את מינויו של ציון קינן למנכ"ל בנק הפועלים במקומו של צבי זיו שהתפטר השבוע. זאת, על רק שאלות שהעלה המפקח בנוגע לתקינות ההליך להחלפתו של המנכ"ל.

במכתב שנשלח ליו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, דני דנקנר, כתב המפקח כי הידיעה על התפטרותו של זיו ומינויו של ציון קינן במקומו, נודעו לבנק ישראל בשיחה טלפונית מדנקנר - בבוקר שבו ארעו החילופים. באותה שיחה הבהיר המפקח לדנקנר כי "מן הראוי שתהליך בחירת מנכ"ל חדש לתאגיד בנקאי בסדר גודל של בנק הפועלים יעשה לאחר חשיבה מעמיקה ומובנית, באופן שקול ומסודר. כמו כן, הדגשנו את הצוך בבדיקה של חלופות שונות, בדרך של ועדת איתור".

"על בסיס מידע ראשוני שהתקבל בפיקוח על הבנקים, בכוונתנו להמשיך ולבדוק האם התקיים דיון ממצה, כנדרש, בנסיבות התפטרותו של המנכ"ל הנוכחי והשלכותיה, וכן את אופן קבלת ההחלטה על מינוי המנכ"ל המוצע ותקינותו של הליך המינוי, לרבות בכל הנוגע להיבטי ממשל תאגידי", נכתב. לפיכך הורה המפקח ליו"ר דירקטוריון בנק הפועלים שלא לקדם את החלטת הדירקטוריון לגבי מינוי מנכ"ל חדש עד לסיום בדיקת הפיקוח על הבנקים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully