וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ מעריך: "חמאס לא מעוניין בהסלמה"

29.3.2009 / 14:42

ראש השב"כ אמר בישיבת הממשלה כי חמאס מרסן את ירי הרקטות. עם זאת, דיסקין התריע מפני המשך הברחות הנשק: "מאז 'עופרת יצוקה' הוברחו לרצועה עשרות טונות של אמצעי לחימה"

"מאז מבצע 'עופרת יצוקה' הוברחו לרצועה 45 טונות של חומרי גלם לייצור אמצעי לחימה", אמר היום (ראשון) ראש השב"כ יובל דיסקין בישיבת הממשלה. עם זאת, הוא הוסיף כי חמאס פועל לרסן את ירי הרקטות לעבר ישראל וכי ההערכה היא שהוא אינו מעוניין בהסלמה.

לדברי דיסקין, מאז הסתיימה פעולת צה"ל הוברחו לרצועה 22 טונות של חומרי נפץ תקינים, עשרות טילי נ"מ ונ"ט ומאות קסאמים. עם זאת, אמר, "השב"כ מזהה שיפור הדרגתי בפעילות מצרים למניעת הברחות". דיסקין הוסיף כי "כשיש מידע, המצרים מגיבים ביעילות, אבל עדיין אין הפסקה מוחלטת של ההברחות. גם הקהילה הבינלאומית לא הצליחה לגבש תוכנית למניעת ההברחות".

עוד אמר דיסקין כי חמאס לא הביא לפריצות דרך בשלוש סוגיות מרכזיות: הסדר הרגיעה עם ישראל - בעיקר בגלל העובדה שישראל קישרה לכך את שחרורו של גלעד שליט, הפיוס הפנים פלסטיני, ושיקום רצועת עזה. על רקע זה, בקרב מנהיגות הארגון ישנה דילמה מה לעשות כדי לצאת מהקיפאון. ראש השב"כ עדכן את השרים כי "בעידוד ובתמיכת חמאס מתוכננות היום ברצועה הפגנות תמיכה המוניות באל אקצה ובערביי ישראל על רקע התקרבות יום האדמה".

דיסקין הוסיף כי "כשיש מידע, המצרים מגיבים ביעילות, אבל עדיין אין הפסקה מוחלטת של ההברחות. גם הקהילה הבינלאומית לא הצליחה לגבש תוכנית למניעת ההברחות".

מאמץ בינלאומי למניעת ההבחרות

בתחילת החודש החליטו תשע מדינות במערב להירתם למאבק בהברחת נשק לרצועת עזה. נציגי המדינות, שנועדו בלונדון, סיכמו להחליף ביניהן מידע כדי לעצור, בין השאר, משלוחי נשק בדרך הים. בין המדינות נמנו ארה"ב וקנדה.

לפני שבועיים האשים סגן ראש השב"כ לשעבר את מצרים באזלת יד בטיפול בהברחות הנשק דרך המנהרות בציר פילדלפי והזהיר כי הדבר יוביל לחידוש הלחימה עם החמאס ברצועת עזה. י', שפירסם מאמר בנושא במכון מחקר בו הוא שוהה, התריע על כך שמצרים וישראל לא הגיעו להבנות לגבי הטיפול בהברחות, וציין שקהיר אף חזרה בה מכוונתה לשלוח נציגים לישראל כדי לדון בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully