וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלת מאנורקסיה? הכל בראש

עידן דורנר

29.3.2009 / 14:30

חוקרים בבריטניה טוענים כי ניתן לסרוק את מוחם של ילדים בני שמונה, כדי לגלות מראש את הסימנים שמאפיינים את קבוצת הסיכון

אלפי ילדות ונערות מועדות לפתח אנורקסיה, בשל האופן בו מוחן מתפתח עוד ברחם, כך עולה ממחקר חדש ומקיף שנערך בבריטניה. לטענת החוקרים, ניתן לסרוק את מוחם של ילדים בני שמונה, כדי לגלות מראש את הסימנים שהופכים אותם לפגיעים יותר ולחלק מקבוצת הסיכון.

מכונים המטפלים בהפרעות אכילה טוענים, כי הממצאים, שייחשפו במלואם בהמשך השבוע, עשויים לגרום למהפכה בתחום הטיפול באנורקסיה, מכיוון שכעת מסתבר כי יש גורמים נוספים המשפיעים על הרגלי האכילה, מלבד הרצון להידמות לדוגמניות ולסלבריטאיות רזות ודימוי המראה האידיאלי לגוף האישה שיוצרת החברה המודרנית.

המחקר בדק יותר מ-200 אנשים בבריטניה, ארה"ב ונורבגיה הסובלים מהפרעת האכילה. כמעט כל הנחקרים היו ילדות ונשים צעירות בגילאים שבין 12 ל-25, שמקבלות טיפול באנורקסיה בבתי חולים. מהמחקר עולה כי 70% מהן סבלו מפגיעה בנוירונים המסייעים לתאי המוח לתקשר אחד עם השני, עברו שינויים מבניים במוחן, או סבלו משתי התופעות.

אחת מכל כמה מאות ילדות עשויה להיות מושפעת מכך. לטענת החוקרים, מדובר בפגיעה רנדומלית שלא קשורה לתזונת האם בתקופת ההריון או לגורמים סביבתיים, כמו שימוש בכימיקלים.
בין 2 ל-3 אחוזים מקרב הילדים ובני הנוער מפתחים הפרעת אכילה, כשאנורקסיה היא הנדירה מבינהן. כארבע מתוך אלף חולות בה. אנורקסיה בקרב גברים היא נדירה יותר, אך גם היא מוכרת. המחלה יכולה לגרום לבעיות בריאותיות חמורות ואף למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully