וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסדרי הטיעון בפרשת הירשזון אינם הוגנים"

עדי שמחוביץ

29.3.2009 / 12:31

יצחק רוסו, מנכ"ל הסתדרות העובדים הלאומית לשעבר ואחד הנאשמים בפרשת הירשזון, עירער לעליון בטענה לאי שיוויון בעסקת הטיעון

בביהמ"ש העליון התקיים היום (ראשון) דיון בערעור שהגיש יצחק רוסו, מי שהיה מנכ"ל הסתדרות העובדים הלאומית ואחד הנאשמים בפרשת הירשזון. רוסו הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של גניבה, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועוד ודינו נגזר ל-15 חודשי מאסר.

בדיון טענה עו"ד עדי ארליך, פרקליטתו של רוסו כי השוואה בין הסדר הטיעון עליו חתם רוסו בין הסדרי טיעון אחרים שנחתמו בפרשה מלמד על חוסר פרופורציה: "המערער הוא הנאשם הקטן בפרשה הזו, הוא הודה בקבלת כסף בשווי של 300 אלף שקלים וזה סכום נמוך מהאחרים". עו"ד ארליך התייחסה בדבריה להסדרי טיעון שחתמו האחים עובדיה ודוד כהן ואמציה בונר שהודו בגניבה של מיליוני שקלים.

עו"ד אפרת רוזנר מפרקליטות המדינה ביקשה לדחות את הערעור בטענה לגבי האחים כהן כי הסדר הטיעון משקף את העובדה שהשניים שיתפו פעולה עם רשויות האכיפה. "המערער לא שיתף מיד פעולה וזה נזקף לחובו". עו"ד ארליך ביקשה מביהמ"ש להקל בעונשו של רוסו וגם לדחות את ריצוי העונש עד לאחר חג הפסח. החלטה תינתן בימים הקרובים. עדותו של רוסו כמו עימותים שערך במשטרה עם שר האוצר לשעבר, שימשו כחומר ראיות במשפט של הירשזון.

השופט אליקים רובינשטיין דחה את בקשת עיכוב הביצוע לעונשו של רוסו. על פי החלטתו, על רוסו להתייצב לריצוי העונש מייד לאחר הפסח. דיון בערעור על גזר הדין יתקיים בתוך ארבעה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully