וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירת הסמים של ישראל

צחי ציקלון

29.3.2009 / 14:44

לתושב באר שבע יש חזון שיווקי אדיר שירים את העיר: להפוך את הכרך המאובק למעצמת סמים חופשית. הרי גם ככה המצב לא משהו

באר שבע בדרך כלל עולה לכותרות בהקשרים שליליים. זה יכול להיות דו"ח העוני, אבטלה או סתם רצח כפול של בני נוער בפיצוציה. את החיוב, התקשורת לא נוטה להציג, וחבל. למטרופולין הדרומי יש יתרון מכריע - סמים, סמים, ועוד פעם סמים.

מה נאמר, בתחום הנרקוטי באר שבע היא בירת ישראל לנצח נצחים. תרבות הסמים בבירת הנגב היא תרבות המונים, תופעת מיינסטרים אמיתית. קשישים, גברים נשים וטף רבים מכורים לבריחה מהמציאות, התוכלו להאשים אותם?

ים - אין, תרבות - יוק, ופארקים מוריקים רואים רק בטלוויזיה. בעזרת חומרים ממסטלים, מדי יום באר שבעים מגשימים את החלום לעזוב את העיר. גופם אמנם כאן, אך נפשם אי שם בללהלנד. הרחק מגבולות העיר.

כמו בכל שוק עסקי ברחבי העולם, גם שוק הסמים של באר שבע עובד על היצע וביקוש. רק שלהבדיל משוקי ההון הקורסים מפעילויות אוויר, בשוק הסמים שלנו מדובר במוצרים מוחשיים. זה לא מניות, את החומר שלנו ניתן לעשן, להסניף, להזריק ולבלוע. יש מהכל ובמחירים שווים לכל כיס. אצלנו יש מחירי סוף עונה כל השנה!

אפרופו שוק, ולו רק בשביל ההדגמה. לפני כשבועיים עצרה משטרת המרחב שלושים וארבעה סוחרי סמים (רק במתחם השוק העירוני). כן, כן, במקום בו בר דעת מחפש את הבנדורה הבשלה והמוצקה אצלנו מוכרים סמים, חצי קריצה למוכר הפלאפל בשוק והוא כבר יבין אם ברצונך ב"מנה" או "חצי מנה". ובכלל, בבירת הנגב יש תחושה באוויר שסמים זה חוקי, ואפילו בריא. הרי גם כך אנחנו נושמים את הכימיקלים של רמת חובב על בסיס יומי ובמרחק יריקה הכור הגרעיני בדימונה, אז מה לנו לפחד מבול של LSD.

ברק יצא גבר

לא המצב הכלכלי העגום הוזיל את מחירון הסמים של העיר. את האמת, תמיד היה זול פה, ועל כך תודות לאהוד ברק שהחליט לצאת מלבנון, ובכך העביר את רוב פעילות הסמים לגבול הדרומי. תודה אהוד! לא סחבק וגם לא מנהיג, אבל תרומתך לשוק הסמים הדרומי תיזכר לנצח.

אבל יש גם את הבדואים, מי אם לא הבדואים. גם להם התקשורת עושה עוול, כאילו שהם רק גובים פרוטקשן וגונבים מכוניות. על זה שהם למעשה סבסדו את אסם הסמים של הנגב, איש אינו מדבר. סטלן באר שבעי לא צריך חבר טלפוני במי רוצה להיות מיליונר. הבאר שבעי יעדיף חבר בדואי, רצוי משבט אל עזזמה, איזה עדנן או עיסאם שיהיה אפשר להיפגש איתו באיזו צומת אפלה. אחרי ברכות נימוסים, יוחלפו שבע מאות שקלים בקילו גראס מקומי עטוף בשק יוטה (מוסיף ארומה).

גם בסמים הקשים אנחנו קרובים מאוד לצלחת,שלא לומר כי באר שבע היא הצלחת עצמה. בעיר יש למעלה משלושת אלפים נרקומנים רשומים, שלושת אלפים! אתם קולטים? ואלו רק אלה שהסגירו עצמם לרשויות, ועבור מה? תחליף סינטטי זול לדבר האמיתי.

והנה המלצה לתכנית עבודה עבור ראש העיר הטרי של באר שבע, רוביק דנילוביץ'. ושלא יובן לא נכון, רוביק הוא סחי בלטה, אחד כזה שמספיק שישהה באותו חדר עם בקבוק בקרדי בריזר כדי שיקבל הנג אובר מסחרר. אם הוא כל כך מעוניין למתג את העיר, הנה רעיון: להפוך את הכרך המאובק למעצמת סמים חופשית, זה יביא תיירים וגם הגירה חיובית בדמות רבבות צעירים שירדו לנגב להגשים את חזון בן גוריון, ולהפריח את השממה במרבדי גראס ופרג לתפארת החזון הציוני.

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully