וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה להטיל סנקציות על אסירי חמאס

פנחס וולף

29.3.2009 / 13:17

שרי הממשלה קיבלו את המלצותיו של שר המשפטים פרידמן, שקבעו בין היתר לצמצם את ביקורי משפחות האסירים. פרידמן: "לא צריכים להיות פראיירים"

אסור להשתמש

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הסנקציות ששר המשפטים דניאל פרידמן המליץ להטיל על אסירי חמאס הכלואים בישראל. נציגי השב"ס אמרו בדיון כי הסנקציות ייכנסו לתוקף כבר בזמן הקרוב. השר פרידמן אמר בישיבה כי "אמנם אנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, אבל אינננו צריכים להיות הפראיירים היחידים. אסור לנו להקרין חולשה".

דו"ח הביניים, שהכינה ועדת השרים לבחינת תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים בראשותו של פרידמן, קובע כי יש להסיר את כל "הטבות היתר הניתנות לאסירי חמאס שהן מעבר לנדרש בחוק". הוועדה כונסה בעקבות כישלון סבב השיחות האחרון לשחרורו של החייל השבוי גלעד שליט, במטרה להפעיל לחץ על חמאס.

הדו"ח ממליץ בין היתר לצמצם את ביקורי משפחות האסירים עד למינימום ההכרחי בחוק, להפסיק להם את שידורי הרדיו והטלוויזיה, למנוע מהם קבלת עיתונים, ולהשהות את האפשרות העומדת לרשותם כיום ללימודים.

ההערכה היא שפרידמן לא ישלים את כתיבת הדו"ח בעקבות השבעתה של ממשלת נתניהו ומינויו הצפוי של יעקב נאמן לשר המשפטים. נאמן צפוי להגיש לממשלה החדשה את הדו"ח המלא שכנראה יכלול גם סנקציות נוספות ושינויי חקיקה.

"ישראל מתנהגת כמו כנופיה"

לפני ישיבת הממשלה הביעו השרים תמיכה בהטלת הסנקציות. לדברי שר הפנים מאיר שטרית (קדימה) "לא סביר ששליט חי שם בלי שהוא יכול לראות את הוריו ואסירי חמאס חיים כאן כמעט כמו בקייטנה".

ח"כ עפו אגברייה (חד"ש) גינה את ההמלצות להחמיר בתנאי מאסרם של האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל. "אני לא מופתע מהכוונה להחמיר בתנאי מאסרם של האסירים הפלסטינים, שבלאו הכי לא חיים בתנאי מלון של חמישה כוכבים", אמר. "בזמן שארצות הברית מקבלת החלטה אמיצה לסגור את כלא גוואנטנמו, ממשיכה ישראל להתנהג כמו כנופיה ולא כמו מדינת חוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully