וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן מסייעת לצ' קוריאה לשגר טיל בליסטי"

עידן דורנר

29.3.2009 / 10:14

לפי ה"סאנדיי טיימס", טהרן שלחה משלחת של 15 מומחים לפיונג יאנג, שהעבירו מכתב תמיכה מאחמדינג'ד לקים ז'ונג איל

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מומחים מאירן נמצאים בצפון קוריאה על מנת לסייע לפיונג יאנג בהכנות לשיגור טיל ארוך טווח, כך מדווח הבוקר (ראשון) ה"סאנדיי טיימס". שיגור הטיל מעורר דאגה ברחבי העולם, ובארה"ב מאמינים כי מדובר בניסוי לא חוקי. על פי הדיווח, אירן שלחה משלחת של 15 מומחים מטהרן כבר בתחילת חודש מרץ.

בין חברי המשחלת נמצאים בכירים בחברה האירנית לייצור טילים ולוויינים. הם העבירו מכתב מנשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד למנהיג צפון קוריאה קים ז'ונג איל, בו מדגיש אחמדינג'ד את החשיבות שבשיתוף הפעולה בתחום החלל בין שתי המדינות.

במקביל לחששותיה מהניסוי הצפון קוריאני, צבא יפן החל לפרוס יחידות להגנה אווירית, המסוגלות ליירט את הטיל הצפון קוריאני. סוללות טילי 'פטריוט' המוצבות במרכז יפן יועברו היום לצפון המדינה. טוקיו העניקה בסוף השבוע לצבאה אור ירוק ליירט כל טיל המגיע מכיוונה של צפון קוריאה.

פיונג יאנג הודיעה כי מדובר בשיגור של לוויין תקשורת, שישוגר בסמוך לצפון יפן בין ה-4 ל-8 באפריל, אך ארה"ב ובעלות בריתה מאמינות כי מדובר בשיגור לא חוקי של טיל ארוך טווח מדגם טאיפודונג 2, המסוגל להגיע גם לצפון אמריקה.

יפן טוענת כי צילומי לוויין מוכיחים כי הטיל כבר הונח על כן השיגור. נציגים מיפן, דרום קוריאה וארה"ב נועדו במהלך סוןף השבוע בוושינגטון כדגי לדון בדרכי התמודדות עם השיגור הצפוי. הם הדגישו כי השיגור מהווה הפרה של החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם, האוסרת על צפון קוריאה לערוך ניסויים בטילים בליסטיים. פיונג יאנג דחתה את הלחץ שהופעל עליה לבטל את הניסוי ואיימה כי כל ניסיון ליירט אותו יהווה מבחינתה פתיחה במלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully