וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמ

אייל דץ

29.3.2009 / 4:11

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ממשיך במאמציו להציל את כדור הארץ. אתמול (שבת) הודיע אובמה על הקמת פורום מיוחד לאנרגיה ואקלים. אובמה הודיע כי הוא מתכוון להזמין לפורום נציגים מכמה וכמה מדינות בהן רוסיה וכמה מדינות אירופאיות המוגדרות כבעלות "כלכלה חזקה". המדינות יוזמנו למפגש הכנה מיוחד שיתקיים כבר בחודש אפריל הקרוב בתאריכים 27/28, ובו ידונו בנושאים סביבתיים.

בבית הלבן מיהרו להדגיש כי היוזמה החדשה של אובמה לא באה להחליף את הדיונים באו"ם בנושא, אלא להרחיב את הדיונים באו"ם, דיונים שאמורים בסופו של דבר להסתיים בחתימה על הסכם עולמי למאבק בהתחממות הגלובלית. ההסכם אמור להיחתם בכנס קופנהגן בדצמבר השנה. הסכם זה אמור להחליף את אמנת קיוטו החל משנת 2012.

זהו לא הצעד "הירוק" הראשון של אובמה מאז כניסתו לתפקיד. כבר בחודש ינואר החל אובמה לקדם את המדיניות הירוקה, שהבטיח במסע הבחירות שלו. הוא על מזכר הדורש מהרשות להגנת הסביבה לשקול מחדש את הצעתה של קליפורניה להטיל מגבלות נוספות על זיהום האוויר שמקורו במכוניות ולהנהיג סטנדרטים נוקשים יותר כלפי הרכבים מכפי שדורש החוק הפדרלי.

בנוסף, מינו אובמה וומזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, את טוד סטרן לשליח מיוחד לענייני שינויי האקלים. סרטן, בוגר ממשלו של ביל קלינטון, אמור לייצג את ארה"ב בזירה הבינלאומית בנושאים הקשורים לשינויי האקלים‬.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully