וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה האפיפיור יעשה עם אלפי קונדומים?

ליה פן

28.3.2009 / 19:40

אלפי גולשים ב"פייסבוק" מצאו דרך מקורית למחות על התנגדותו של בנדיקטוס ה-16 להשתמש באמצעי מניעה - הם שלחו לו אלפי קונדומים

אמירתו השנויה במחלוקת של האפיפיור בנדיקטוס הגיעה לרשת החברתית פייסבוק. "אי אפשר לפתור את בעיית האיידס בקונדומים", אמר האפיפיור לעיתונאים במהלך טיסה לקמרון בשבוע שעבר, "להיפך, זה רק מעצים את הבעיה". אלפי חברים ברשת התחייבו לשלוח לאפיפיור קונדומים במחאה על הדברים.

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הבהיר כי בכוונתו להמשיך ולתמוך בחינוך הקתולי המסורתי בנוגע למניעת הריון מלאכותית. הותיקן התנגד מאז ומעולם לשימוש בקונדומים ואמצעי מניעה אחרים, וקרא לפרישות מינית למניעת הפצת המחלה.

כ-12 קבוצות נוצרו בפייסבוק, בעיקר ממדינות באירופה, במחאה על דבריו של האפיפיור. "הכמורה לא אמורה לקיים יחסי מין כלל, והם אומרים לנו איך להתנהל? זה כמו שבחורה שלא משתמשת במייק אפ תהיה דוברת של חברת קוסמטיקה", כתב אחד החברים בקבוצה "קונדומים לאפיפיור בנדיקטוס ה-16". חבר בקבוצה אחרת כתב "זה מפחיד אותי לחשוב שאיש שהקדיש את חייו להנהגה מוסרית, איש משכיל ואינטיליגנטי, יכול בוא בעת להיות צר אופקים, בעל דעות קדומות וחסר אחריות".

הקמפיין האינטרנטי מהווה קול נוסף במבול הביקורת שהוטחה נגד דבריו של האפיפיור. בין המבקרים נמנו ממשלת צרפת, גרמניה ובלגיה, ארגוני איידס וארגוני בריאות אחרים. מגזין רפואה בריטי דחק באפיפיור לסגת מהצהרתו ה"מקוממת וחסרת כל בסיס". במגזין נכתב כי "כאשר אדם בעל השפעה, בין אם הוא פוליטיקאי או איש דת, יוצא בהצהרה שהיא טעות מדעית, הדבר יכול להזיק לבריאותם של מיליוני אנשים, ועל אותו אדם לחזור בו מהצהרתו", כך נכתב במגזין.

הקרדינל אנג'לו באגנאסקו, ראש ועידת הבישופים באיטליה, אמר למהדורה האינטרנטית של עיתון הטיימס הבריטי שהאפיפיור רק ניסה לציין שקונדומים "לא פתרו את בעיית האיידס ולא מסוגלים לפתור אותה".

למרות אמירתו השנויה במחלוקת, מסע הצליינות של האפיפיור באפריקה עורר התרגשות רבה. כמיליון בני אדם השתתפו במסה המונית שערך באנגולה בראשון שעבר. האפיפיור קרא במסה לפיוס במדינה שספגה קורבנות רבים במלחמת אזרחים עקובה מדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully