וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת כדור הארץ: בירות העולם בעלטה

וואלה! ירוק

28.3.2009 / 15:28

המבצע שחל לראשונה ב-2007, יכלול השנה יותר משמונים ערים בעולם, שיחשיכו למשך שעה אחת למען המלחמה בהתחממות הגלובלית. בישראל לא מתכוונים לשתף פעולה

(צילום: רויטרס, עריכה: נעמה דרור)

האורות כבו היום (שבת) בבית האופרה המפורסם בסידני, אוסטרליה, למשך כשעה אחת, במסגרת 'שעת כדור הארץ' למען ציון המלחמה העולמית בהתחממות גלובלית. עוד כ-80 בירות בעולם מתכננות להיות היום בעלטה למשך שעה, במה שהתחיל לראשונה באוסטרליה ב-2007 ומאז הפך למבצע עולמי בו השתתפו יותר מ-50 מיליון אנשים ברחבי העולם. היום הזה נקרא "יום הבחירות לכדור הארץ". מי שיכבה את האורות מצביע עבור כדור הארץ, ומי שלא - מעדיף את ההתחממות הגלובלית, כך על פי הקרן העולמית לשימור הטבע (WWF), מארגני האירוע, המקווים השנה להגיע למיליארד אנשים שיצביעו עבור כדור הארץ.

"הסיבה העיקרית למבצע העולמי היא לגרום לאנשים לחשוב, גם אם רק לשעה, שהם יכולים להפחית בצריכת האנרגיה שלהם ובכך למזער את תביעת הרגל האקולוגית שלהם" אמר היום באוסטרליה אנדי רידלי, המארגן הראשי של 'שעת כדור הארץ'.

הירתמות עולמית

אחרי קנדה, ניו זילנד, איי פיג'י ואוסטרליה, יכבו את האורות מדינות נוספות שהצטרפו השנה לראשונה למבצע, כמו סין וסינגפור. גם במומבאיי, בוותיקן, במגדל אייפל בפריז, במגדל האמפייר סטייט בניו יורק ובעוד מוקדים עיקריים רבים בעולם ייקחו חלק בהחשכה. בבנקוק בירת תאילנד יכבה ראש הממשלה את האורות בקאווה סאן, הרחוב השוקק, מעוז התיירות במדינה. צריכת החשמל של העיר המונה כ-8 מיליון תושבים אמורה לרדת בכ-30 אחוזים באותה שעה.

תוצאות ההחשכה העולמית יוצגו על ידי הקרן העולמית לשימור הטבע בפני משתתפי ועידת קופנהאגן, בה ינסו מנהיגים מרחבי כדור הארץ להביא להסכם שיחליף את פרוטוקול קיוטו למאבק העולמי בשינויי האקלים. כאמור, השנה צפויות לכבות את האורות אלפי ערים ביותר מ-80 מדינות ברחבי העולם. בישראל, בניגוד לשנה שעברה, לא הודיעה אף רשות מקומית על השתתפות במבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully