וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': לשחרר את שליט, אך לא בכל מחיר

רמי שני

28.3.2009 / 14:31

לדברי הח"כ שיכהן כשר לביטחון פנים וכחבר בקבינט הביטחוני של ממשלת נתניהו, "ראשי חמאס צריכים לחיות במחתרת עד שחרור החייל החטוף"

חבר הכנסת יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו), שצפוי לכהן כשר לביטחון פנים בממשלת בנימין נתניהו, מתנגד לתשלום כל מחיר בתמורה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. באירוע שבתרבות בבאר שבע אמר אהרונוביץ': "קשה לי עם זה, אבל אני רוצה לקבל החלטה כשאראה את רשימות האסירים מול העינים ואוכל להגיד את אלה כן ואת אלה לא. צריך לשחרר אותו, במחיר גבוה אבל לא בכל מחיר. צריך לראות את הרשימות, לקבל את ההחלטות אבל לא למשוך יותר מדי".

לדבריו, יש מספיק דרכים לשחרר את שליט, וישראל יכולה לעשות זאת. "אני מדבר גם על פעילות בכיוון של פעולה מבצעית", אמר. "ראשי חמאס צריכים להיות במחתרת, כל זמן שהילד הזה לא חוזר. צריך לבצע פעולות אגרסיביות עד שהוא ישוחרר". אהרונוביץ' הוסיף, כי יש להחמיר את תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים בישראל.

באשר להרכב המסתמן של הממשלה, בירך אהרונוביץ' על הצטרפות מפלגת העבודה ואמר, שההליכה לממשלה צרה לא היתה מועילה. "זה שכמעט היתה ממשלה ימנית קיצונית צרה לא היה מוסיף לאף אחד", הצהיר. "הצטרפות מפלגת העבודה תאפשר למשול. גם בקדימה לא אמרו את המילה האחרונה".

אהרונוביץ' גם לא שלל גם את האפשרות של הקמת שתי מדינות לשני עמים. "עצם זה שמפלגת העבודה הצטרפו, זה כבר מראה שיש על מה לדבר", הדגיש. "אנחנו לא פוסלים הידברות עם אבו מאזן אבל אנחנו רוצים לראות מעשים. היה פיגוע בבקעה ונהרגו שני שוטרים. היה ניסיון לפיגוע בצפון. יש עם מי לעשות החלפת שטחים ואוכלוסיות, אבל קודם שיהיה ביטחון. הם כל הזמן מנסים להוציא פיגועים. כבר ללכת להסכמים של שתי מדינות לשני עמים? יש בעיות, אבל לדעתי הכל יסתדר, הפלסטינים יבינו, יהיו מפגשים, יהיו שיחות. הבעיה האיראנית היא יותר כבדה, גם סוגיית השלום עם הסורים".

"צריך לגבות את המשטרה"

בעניין החקירות בהן נתון יושב ראש המפלגה שלו, אביגדור ליברמן, הבהיר אהרונוביץ', שהוא לא יהיה מעורב בחקירות שלו ושל אישי ציבור אחרים. הוא גם הביע סלידה מההתנהלות כלפיו. "הוא בחקירות מהיום הראשון שנכנס לפוליטיקה. זה לא תקין", אמר. "אני שמח שסגרו חלק מהתיקים. אי אפשר להחזיק כל הזמן להחזיק איש ציבור, תחת מעטה של חקירות. החקירה האחרונה נפתחה לפני מספר שנים. אני לא יודע מה טיבה ועומקה. המפלגה היא מאוד ממוקדת ורצינית. היא גדלה בבחירות האחרונות. אם הוא ייאלץ לעזוב, המפלגה תמשיך לתפקד בממשלה ללא שום בעיות. לדעתי מהחקירה הנוכחית לא יצא כלום".

פגיעות ברכוש על רקע מאבקי כנופיות שונות, זכו אף הן להתייחסותו של אהרונוביץ'. "אני סבור שזה לא ייגמר טוב", הצהיר. "אני חושש בגלל מטורפים, שיכולים לקחת את החוק לידיים. זה לא רק גרימת נזק. זה יכול להיות גם פגיעות בנפש חלילה. חייבים ללכת על טיפול בפשיעה הבדואית והיהודית, ללכת עליה בצורה חזקה ולא להתפשר. אני שומע את הביטוי 'הדרום הפרוע' ויחד עם זה, אני שומע שיש ירידה בפשיעה, אבל אסור לזלזל. אסור לאפשר מצב שבו מישהו ייקח את החוק לידים ויעשה דברים שכולנו נצטער על כך".

לדבריו, הוא מודע לחוסר האמון שיש לציבור במשטרה, אך יש לגבות אותה בכל מקרה, כי היא המשטרה היחידה שיש לנו. בעניין ניצב בר לב אמר השר המיועד, שחבל שהפרשה התגלגלה בצורה זו. "הוא קצין מוערך מאוד. אבל לאן שהפרשיה הזאת התגלגלה, אני מצר. למשטרה יש מספיק בעיות. צריך להוריד את העניין הזה מסדר היום".

ניצב יוחנן דנינו, שהתראיין גם הוא בתכנית, הצביע על אחת הבעיות הקשות, שיש למשטרה בהתמודדותה בפשיעה של המגזר הציבורי. "הבעיה מרכזית שלנו", אמר, "היא הזמן שלוקח למערכת אכיפת החוק לבצע את עבודתה. אי אפשר להרתיע, אם אין חפיפה בין העבירה לעונש שלה. חקירות נמשכות הרבה מאוד זמן. יחד עם זאת, כשאיש ציבור נחקר, יש מעליו עננה, עוברת תקופה ועוד תקופה. יש ביקורת ויש הצעות לא עניניות. פרידמן רצה ליזום קיצור תקופת התיישנות. בחלק שעליו הייתי אחראי, עשינו הרבה לקצר תקופת חקירה". לדבריו, הבעיה היא בעיקר של משאבים ושל אמצעים. "כשתיק נמצא בחקירה, בפרקליטות או בבית המשפט, צריכים הרבה אנשים לעבוד עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully