וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ברכה: חיילי צה"ל תקפו אותי בחברון

ניר יהב ויהושע בריינר

28.3.2009 / 13:37

לדברי יו"ר חד"ש, חיילים דחפו אותו והשליכו לעברו רימוני הלם בזמן עצרת לרגל יום האדמה. צה"ל: המקום הוכרז כשטח צבאי סגור, ולא הופעלה נגד ברכה כל אלימות

האם יו"ר חד"ש, חבר הכנסת מוחמד ברכה, הותקף הבוקר (שבת) על ידי חיילי צה"ל בעת שהשתתף בעצרת לרגל יום האדמה בחברון? לדבריו, חיילים דחפו אותו ואף השליכו לעברו רימוני הלם וגז מדמיע. לעומת זאת, בצה"ל אומרים כי לא הופעלה נגדו אלימות.

לטענת ברכה, כוחות צה"ל דרשו ממנו וממפגינים נוספים לפנות את האזור, אולם הוא הבהיר להם כי רק "לתושבי חברון יש זכות לדרוש זאת ולא לחיילי צה"ל ולמתנחלים". לדבריו, בתגובה לכך הוא הותקף על ידי החיילים.

דוברו של ח"כ ברכה, ברהום ג'ראייסי, אמר לוואלה! חדשות כי העצרת, בה נטלו חלק פעילי שמאל פלסטינים וישראלים, התנהלה בשקט עד שחיילי צה"ל הניפו צו שטוען כי מדובר בשטח צבאי סגור וכי אין להפגין שם. "ח"כ ברכה אמר להם כי רק לתושבים הפלסטינים יש זכות לסגור ולפתוח את המקום ולא לכיבוש ולמתנחליו", סיפר. "החיילים התחילו לדחוף את האנשים, הם הדפו את ח"כ ברכה בברוטליות וגסות וכמעט הפילו אותו. אחד הקצינים איים לעצור אותו, ואז השליכו רימוני גז והלם".

מצה"ל נמסר בתגובה, כי "הפרת סדר בהשתתפות 50 פלסטינים, אזרחים זרים וישראלים התקיימה היום בשעות הבוקר סמוך ליישוב היהודי בחברון. המקום הוכרז כשטח צבאי סגור. מפרי הסדר התנגדו לפינוי תוך שימוש באלימות כלפי כוחות הביטחון, שנאלצו להשיב באמצעים לפיזור הפגנות". עוד נמסר, כי "מבירור ראשוני מול המפקדים שנכחו בשטח עולה כי לא הופעלה כל אלימות נגד ח"כ מוחמד ברכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully