וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיר של האחים כהן בסכנת הצפה

28.3.2009 / 10:56

בצפון דקוטה עלה הנהר האדום על גדותיו והוא מאיים לפרוץ את סוללות העפר והסכרים שמגינים על העיירה פארגו. אלפי בני אדם פונו מבתיהם

אלפי בני אדם בצפון דקוטה ובמינסוטה עזבו בימים האחרונים את בתיהם לאחר שה"נהר האדום" עלה על גדותיו והגיע לרמת שיא של 112 שנים. בעיירה פארגו, שהתפרסמה בזכות סרטם של האחים כהן, עלו מי הנהר ביותר מעשרה מטרים והנהר ממשיך לעלות גם היום (שבת).

שר החקלאות, תום וילסאק, אמר כי "מבחינת אסונות טבע, הצפות ושטפונות הן מהאסונות הגרועים ביותר שיכולים לפקוד את האזור הזה, לפחות מהניסיון שלי. מדובר בטרגדיה אנושית לראות זאת. אך אני חושב שהתושבים בצפון דקוטה ובמינסוטה עשו עבודה מצוינת בניסיון להגן על בתיהם".

מאות תושבים מפארגו נאלצו לעזוב את בתיהם, כך מסר דובר העירייה. כוחות ההצלה פינו לפחות 100 בתים מתושביהם סמוך לסכר והעבירו תושבים קשישים ששהו בסמוך לדליפות בגדות הנהר למקומות בטוחים.

בעיירה הסמוכה מורהד שבמינסוטה החוק אינו מאפשר לפנות את התושבים, אולם העירייה המליצה לאזרחים לפנות את בתיהם. ראש עיריית פארגו, דניס וואלאקר אמר כי הוא מאמין שהסכרים וסוללות העפר יחזיקו מעמד.

ניק סינר תושב העיר בן 52, בילה את מרבית השבוע עם משפחתו כשהוא ממלא שקי חול על מנת לחסום את עליית המים. סינר אמר כי הוא נדהם מאלפי המתנדבים שממשיכים להגיע לאזור כדי לעזור לתושבים למרות השלג והטמפרטורות הנמוכות שהגיעו למינוס עשרים מעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully