וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "אינני מאשים איש על שלא נבחרתי, אני חושב על המחר"

1.8.2000 / 11:40

העריך כי יתכנו בחירות תוך שלושה חודשים. לדבריו לא יתמקד בהאשמות אלא במאמץ עליון להביא לפתרון הסיכסוך במזרח התיכון

"זהו בוקרו של יום חדש האתמול כבר לא מעניין", אמר היום שמעון פרס יממה לאחר שהפסיד בהתמודדות על תפקיד נשיא המדינה למשה קצב. "אינני מאשים איש על שלא נבחרתי", אמר.

"הגעתי למסקנה כי תוך שלושה חודשים יתכנו בחירות בישראל", אמר פרס. לדבריו, "עלינו להשלים את ההסכם עם הפלסטינים, אנו כבר בשלב האחרון, אם נכשל יהיה זה אסון נורא למדינה".

פרס ציין כי בכנסת הנוכחית לא היה רוב שהבין את גודל השעה. "אסור לסכן את המדינה ולחזור למלחמות ולאלימות, בייחוד בגלל שניתן להגיע לשלום", אמר.

בהתייחסו לראשונה למה שקרה אתמול במהלך ההצבעה בכנסת אמר פרס, "אין לי הסבר למה שקרה שם. אני לא עושה דברים כדי להיות פופולרי או כדי לזכות בבחירות או לקומם, אני עושה זאת כדי להשיג תוצאות". פרס אמר כי למרות הכאב על אי בחירתו אין בדעתו להרפות. "יש בי אכזבה אך לא אתחשבן", הבטיח פרס בהתייחסו ל"עורקים" שהצביעו נגדו.

בתגובה להאשמות כי מטהו בבחירות לנשיאות גילה זחיחות ושאננות אמר פרס כי אינו חושב שעשה מעט מדי על מנת להיבחר. "היו לנו הבטחות מ-65 חברי כנסת, אינני יודע מה קרה בזמן ההצבעה", אמר. לדבריו הוא מאוכזב מהתנהגות הכנסת.

לגבי עתידו אמר פרס, "הילדים לא יסלחו לנו אם נזרוק בוץ אחד על השני ולא נביא את השלום". פרס אמר כי ימשיך לעסוק במלוא הכוח במאמץ להביא לסיום הסיכסוך במזרח התיכון. לסיום איחל פרס לקצב הצלחה בתפקידו.

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully