וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט עולה שבוע שלישי רצוף

שמואל שוסטר

27.3.2009 / 23:34

למרות שהנאסד"ק ננעל היום בירידה של 2.6%, בסיכום השבועי הוא זינק ב-6%. הדאו-ג'ונס זינק השבוע ב-6.8%

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים. ירידה בלתי צפויה בצריכה הפרטית בארה"ב החזירה את החששות כי המשבר עדיין רחוק מסיום. מימושים על רקע עליות השערים במהלך שלושת השבועות האחרונים לא סייעו לאווירה השלילית והמסחר שהסתיים במגמה שלילית סיכם שבוע חיובי בשווקים.

דאו ג’ונס איבד 1.9% לרמה של 7,776 נקודות, נאסד"ק ירד ב-2.6% לרמה של 1,545 נקודות ו-S&P 500 נחלש ב-2% לרמה של 815 נקודות.

בסיכום שבועי עלה דאו ג'ונס ב-6.8%, נאסד"ק טיפס ב-6% ומדד S&P 500 הוסיף 6.2%.

בשוק הסולידי, נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של עשר שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.028% לרמה של 2.76%.

בזירת המקרו: בניגוד להערכות המוקדמות ירדה הצריכה הפרטית ב-0.2% בחודש פברואר. זאת לאחר שעלתה בקצב המהיר ביותר שלה מזה שלוש שנים בינואר בעקבות ירידה בשכר הממוצע ולאחר שעלייה במחירי המוצרים שחקה את כוח הקנייה של הצרכנים.

המשקיע המיליארדר, ג'ורג' סורוס, מעריך כי המשבר עוד רחוק מסיום. לדבריו צפויה נפילה של לפחות 30% בשווי נכסי נדל"ן מסחרי בארה"ב, אשר תגרור לחצים נוספים על הבנקים במדינה. "השווי של נדל"ן מסחרי עדיין לא נפל", אמר סורוס, בן 78, בדיון שנערך בוואשינגטון. "זה בלתי נמנע, זה כתוב מראש, כולם יודעים את זה, וכבר יש כמה עסקות שמשקפות וצופות זאת, אז אנחנו יודעים, המחירים יצנחו בלפחות 30%".

גוגל נחלשה

חדשות טובות לג’נרל מוטורס (6.16% , 3.62) וקרייזלר. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אישר את הדיווחים בתקשורת האמריקאית לפיהם הממשל יכריז על חבילת סיוע נוספת לענקיות הרכב, במידה ויסכימו לשינויים נרחבים בפעילותן.

"נעניק לחברות הרכב סיוע נוסף. אני יודע שזה לא פופולרי לסייע לחברות הרכב, או לעובדיהן, אבל העבודה שלי היא לשקול מה יהיה המחיר אם פשוט ניתן להן לקרוס, או אם ננסה לנסח תוכנית שתוכל להחזירן לרווחיות?", אמר אובמה. עם זאת, אובמה הוסיף כי "אם חברות הרכב אינן מוכנות לבצע את השינויים ואת הארגון מחדש הדרוש, לא אתן שכספם של משלמי המסים יושקע בחברות רעות".

חברת דירוג האשראי, סטנדרד אנד פור'ס (S&P), הורידה אתמול את דירוג האשראי של חברות שיט התענוגות של משפחות אריסון ועופר, בעקבות תחזיות לנפילה בהכנסותיהן. S&P הורידה את דירוג האשראי לטווח ארוך של קרניבל, חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם, מדרגת A מינוס לדרגת BBB פלוס, והעניקה לחברה תחזית אשראי שלילית. סוכנות הדירוג הורידה את דירוג האשראי של רויאל קריביאן, חברת שיט התענוגות השנייה בגודלה בעולם הנמצאת בבעלות משפחת עופר, מדרגת BB לדרגת BB מינוס, והעניקה גם לה תחזית שלילית.

ענקית מנועי החיפוש גוגל (-1.58% , 347.7),נחלשה על רק סבב פיטורים שני בתוך חודשיים. מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי באינטרנט, הודיעה על כוונתה לפטר קרוב ל-200 עובדים ביחידות המכירות והשיווק הגלובליים שלה, עקב חפיפה בתפקידים, בניסיון לצמצם את הוצאותיה. בחודש ינואר הודיעה גוגל לראשונה בתולדותיה על פיטורי עובדים, כאשר מסרה על כוונתה לפטר 100 מגייסי עובדים (ציידי ראשים) - כרבע מהעובדים בתחום זה בגוגל.

מניית אלון USA (סימול ALJ) צנחה ב-9.5% על רקע הורדת המלצה של בית ההשקעות כריס אנד קו. גם ברקליס הוריד את המלצתו למניית החברה לפני כשבועיים ונתן לה מחיר יעד של 6 דולר והמלצת משקל חסר.

טבע ירדה ב-1.1% למרות שדיווחה כי קיבלה את אישור רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשיווק גרסה גנרית לתרופת טופמקס (Topamax) - התרופה למניעת פרכוסים ועוויתות מתוצרת אורטו-מק'ניל (Ortho-McNeil) במינונים של 25, 50, 100 ו-200 מיליגרם. מכירות התרופה הסתכמו ב-2.4 מיליארד דולר ב-2008.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully