וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "מטרתנו - השמדת אל קאעדה"

27.3.2009 / 19:21

נשיא ארה"ב הודיע כי אל-קאעדה פועל מתוך פקיסטן ומתכנן לפגוע בארצו. צבא ארה"ב באזור יתוגבר ויתמקד באימון כוחות אפגניסטן

נשיא ארצות הברית ברק אובמה חשף היום (שישי) אסטרטגיה חדשה למלחמה שמנהלת ארצו באפגניסטן ובפקיסטן ואמר כי המטרה העליונה של הלחימה היא להשמיד את אל-קאעדה. לדברי אובמה, "הערכות מודיעין רבות הזהירו שארגון אל-קאעדה מתכנן באופן פעיל התקפות על ארה"ב, ממקום מושבו הבטוח בפקיסטן".

אובמה הוסיף כי כוחות צבא ארה"ב באפגניסטן יתרכזו מעתה באימון והרחבת הצבא האפגני, כדי שיוכל לקחת לידיו את שמירת הביטחון במדינה ויאפשר לכוחות האמריקאים לשוב לארה"ב. כחלק משינוי המדיניות, יישלחו לדרום אפגניסטן 4,000 חיילים אמריקאים. הם יצטרפו ל-17,000 החיילים שאובמה כבר הורה לשלוח למדינה.

"המצב הופך למסוכן יותר ויותר", אמר אובמה בנאום בו ניסה להסביר מדוע בכוונתו לתגבר את הכוחות באפגניסטן ואת המעורבות של ארה"ב באזור. "העולם לא יכול להרשות לעצמו את המחיר אם אפגניסטן תיפול בחזרה לכאוס או אם אל-קאעדה יפעל ללא פיקוח", אמר הנשיא. הוא ציין כי "בעבור האמריקאים, אזור הגבול בין אפגניסטן לפקיסטן הפך למקום המסוכן בעולם".

ממשלת אפגניסטן אמרה בתגובה לנאום אובמה כי היא מקבלת בברכה את המדיניות החדשה של ארצות הברית במדינה, ובמיוחד מברכת על ההכרה בכך שהמלחמה בטליבן היא בעיה אזורית. "אנחנו מברכים על הודעתו של הנשיא ברק אובמה ומסכימים עם כל המסקנות של האסטרטגיה המחודשת. אנחנו במיוחד מברכים על ההכרה בכך שמקור האיום מצד אל-קאעדה הוא בפקיסטן", אמר דובר הנשיא, חומיון חמידזדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully