וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: 8 נפצעו בעימותים עם צה"ל בגדה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.3.2009 / 17:11

על פי הדיווח, בין הפצועים בהפגנה בכפר אל-מעסרה מדרום לבית לחם גם צלם רויטרס. בבילעין נפצעה עיתונאית זרה. מאות הפגינו בנעלין. צה"ל: "האירוע באל-מעסרה לא מוכר לנו. לא ידוע לנו על נפגעים בבילעין"

מקורות פלסטינים דיווחו כי ארבעה פלסטינים, ביניהם צלם של סוכנות הידיעות "רויטרס", נפצעו היום (שישי) בעימותים עם כוחות צה"ל, במהלך ההפגנה השבועית בכפר אל-מעסרה מדרום לבית לחם. בנוסף, דיווחו המקורות כי ארבעה מפגינים, ביניהם עיתונאית זרה, נפצעו מירי כוחות צה"ל במהלך ההפגנה השבועית נגד גדר ההפרדה בכפר בילעין שממערב לרמאללה.

עדי ראייה בבילעין מסרו כי צה"ל ירה כדורי גומי ורימוני גז לעבר המפגינים וכתוצאה מכך נפגעו הארבעה. אחת מהפצועות היא עיתונאית זרה. המפגינים, שנשאו דגלים ושלטים נגד הגדר, ציינו גם את יום האדמה החל ביום שני. לפי הדיווח מאל-מעסרה, חיילי צה"ל אסרו על המפגינים להתקדם לכיוון גדר ההפרדה ולאחר מכן היכו אותם. כתוצאה מכך, נפצעו הארבעה. המקורות ציינו כי החיילים אף תקפו מספר צלמים ואסרו עליהם לתעד את האירוע.

מדובר צה"ל נמסר כי מבדיקה ראשונית האירוע בכפר אל-מעסרה לא מוכר לצה"ל. לגבי בילעין, נמסר מדובר צה"ל כי במקום "היתה הפרת סדר אלימה ובלתי חוקית. כ-80 פלסטינים הפגינו ויידו אבנים לעבר כוחות הביטחון שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. לא מוכרים נפגעים באירוע".

בכפר נעלין ממערב לרמאללה הפגינו כ-300 בני אדם, פלסטינים, ישראלים ואזרחים זרים, נגד בניית גדר ההפרדה במקום. המפגינים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון, שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. לא דווח על נפגעים. בבילעין הפגינו כ-80 איש נגד גדר ההפרדה וכוחות הביטחון השתמשו נגדם בגז מדמיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully