וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסיכיאטרים ימשיכו לעבוד במשרד הבריאות

נעמה טלמור

27.3.2009 / 11:16

המדינה חזרה בה מכוונתה להעביר את הפסיכיאטרים לאגודה לבריאות הציבור. דאגה לשאר עובדי בריאות הנפש שנותרו ללא מענה

המדינה חזרה בה מכוונה להעביר את הרופאים הפסיכיאטרים לאגודה לבריאות הציבור. כך הוחלט לאחר דיון שהתקיים הבוקר (שישי) בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. עוד התחייבה המדינה כי היא תפעל לפי חוק קבלני כוח אדם ותקלוט את הרופאים הפסיכיאטרים במרפאות בריאות הנפש כעובדי מדינה.

משמעות הדבר היא שהמדינה ויתרה על כוונתה להפוך את הרופאים לעובדים קבועים של האגודה לבריאות הציבור וש-50 רופאים פסיכיאטרים שהמדינה ביקשה להימנע מקליטתם, ייקלטו לאחר אחד באפריל כעובדי מדינה לכל דבר.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר יורם בלשר, אמר בתגובה: "אני מברך על החלטת המדינה, אך מביע צער על כך שאגף התקציבים באוצר, יחד עם משרד הבריאות, ניסו להוביל מהלך שעוקף את חוק קבלני כוח אדם באמצעות החלפת האגודה לבריאות הציבור מקבלן כוח אדם לקבלן שירותים".

בלשר שהגיש את העתירה שבה דן הבוקר בית הדין לעבודה, הביע דאגה עמוקה מכך שהצהרת המדינה מתייחסת בשלב זה אך ורק לרופאים הפסיכיאטרים וכי שאר עובדי תחום בריאות הנפש, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים נותרו ללא מענה.

בהסתדרות הרפואית אמרו עוד כי "יש לזכור כי האיום על מרפאות הנפש טרם הוסר, המדינה לא חזרה בה מכוונתה להעביר מרשותה את המרפאות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully