וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוטף עזה לא מתרגשים מהניסוי בכיפת ברזל

רמי שני

27.3.2009 / 11:03

ראשי יישובי עוטף עזה לא מתרשמים במיוחד מהדיווחים על סדרת הניסויים המוצלחת במערכת ההגנה מפני טילים. "אין מענה לטווחים הקצרים"

דיווחי מערכת הביטחון על הניסוי המוצלח במערכת ההגנה מפני רקטות ("כיפת ברזל"), לא הרשימה במיוחד את ראשי היישובים באזור עוטף עזה. ראשי היישובים מתייחסים אל המערכת כאל מרכיב הגנתי, שהגיע לטענתם מאוחר מדי ושקיים מבחינתם ספק אם יש בו כדי לספק הגנה של ממש לתושבי האזור.

עם זאת, ראשי היישובים באזור שהפך למטרה ישירה של ארגוני הטרור, מעודדים מהעובדה שלאחר כל כך הרבה שנים, משקיעה ישראל בפיתוח פתרון הגנתי יעיל יחסית בפני רקטות קסאם וגראד, שאלפים מהן התפוצצו בשנים האחרונות ברחבי אזור עוטף עזה.

"אני יודע שזה לא נותן פתרון מלא, למרות זאת היחס שלי למערכת הזאת הוא אוהד למדי", אמר לוואלה! חדשות אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב. שוסטר הוסיף כי "הציגו בפנינו את לוח הזמנים וידענו שבימים אלו צפוי להיות ניסוי מבצעי. כלומר, מה שתוכנן, בהחלט מתבצע והפעילות מתקיימת על פי לוח הזמנים".

עוד אמר שוסטר כי "ברור שהיה טוב יותר אם היתה מערכת כזאת לפני שמונה שנים והיה רע יותר אם המערכת היתה מופעלת בעוד שמונה שנים. זאת שאלה מתחום הרגש, מה שמעניין אותי עכשיו זה איך אנחנו דואגים בכל רגע נתון שבעתיד מצבנו יהיה יותר טוב".

ח"כ שי חרמש (קדימה) המתגורר באזור אמר כי "המערכת אינה נותנת מענה לטווחים הקצרים שהם המאוימים והבעייתיים ביותר".

מוטב מאוחר מאשר אף פעם

פיתוח מערכת "כיפת ברזל" ולוח הזמנים שהוצג לתושבי שדרות לפני מספר שנים, נראה לתושבים כמו ניסיון להתמודד עם הבעיה בצורה חלקית בלבד. ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה, אמר כי היה צריך למצוא פתרון בשלב הרבה יותר מוקדם: "לא בסדר שזה קורה רק אחרי שמונה שנים, אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם".

בוסקילה הוסיף כי "צריך להבין שהאיום לא הוסר. אנחנו עדים לכך שמדי פעם יש ירי לכיוון ישראל. האיום נמשך ולעיתים הוא אף מתחזק. אני סומך את ידי על צה"ל. עד כה, ביטחון ישראל קיבל מענה מאוד משמעותי. ייתכן שיכלו להביא משהו יותר מהיר, אבל צריך להביא בחשבון מרכיבים כלכליים מאוד משמעותיים. אנחנו צריכים להיות חפים מכל השיקולים שאינים ענייניים".

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, אמר כי "ידענו שיהיה מבחן בסוף חודש מרץ או בראשית חודש אפריל והוא היה צריך לעבור בהצלחה. זה לוח הזמנים שנקבע ולדעתי, תמיד טוב שקיימת מערכת כזאת למרות האיחור שזה הגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully