וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בארה"ב מאשרים: ישראל תקפה בסודן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.3.2009 / 8:24

ה"הניו יורק טיימס" מדווח כי גורמים רשמיים אמריקאים אישרו שחיל האוויר תקף שיירת נשק בסודן שעשתה דרכה לעזה. לטענתם, אנשי צבא אירנים הגיעו לסודן לתאם את מעבר השיירה

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

גורמים רשמיים בוושינגטון מאשרים היום (שישי) כי חיל האוויר הישראלי ביצע בחודש ינואר האחרון תקיפה בסודן נגד שיירה של משאיות שהכילו נשק. כך דיווח ה"ניו יורק טיימס". הגורמים האמריקאים אישרו עוד, כי התקיפה כוונה נגד שיירת משאיות שנשאו ככל הנראה נשק שיועד לחמאס ברצועת עזה.

לטענת הגורמים, במהלך מבצע "עופרת יצוקה", ניסתה אירן כמה פעמים להבריח נשק לעזה ועל פי מקורות מודיעיניים שבידיהם, לפני התקיפה בסודן הגיעו אנשי צבא אירנים למדינה כדי לתאם את העברת משלוח הנשק.

בכיר מצרי מסר היום לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי מצרים יודעת שהייתה תקיפה בסודן שכוונה נגד יעד מסוים. יחד עם זאת, הבהיר הבכיר כי ארצו אינה יודעת מי ביצע את התקיפה, מתי היא אירעה, מה היעד שהותקף וכיצד הגיעו המטוסים לאותו אזור. במקביל, מומחה צבאי מצרי אמר כי אם אכן מדובר במטוסים ישראלים, לא היה צורך שיעברו דרך מצרים.

ראש הממשלה אהוד אולמרט התייחס אתמול במרומז לדיווחים לפיהם, תקפו מטוסי חיל האוויר שיירת נשק בסודן. בכנס במרכז הבינתחומי בהרצליה אמר אולמרט, כי "אנחנו פועלים בכל מקום שבו אנחנו יכולים לפגוע בתשתיות הטרור: במקומות קרובים, במקומות פחות קרובים, בכל מקום שבו אנחנו יכולים לפגוע בתשתיות הטרור, אנחנו פוגעים בהם באופן שגורם להרחבת ההרתעה, להגברת ההרתעה, ולחיזוק והגברת דימוי ההרתעה, שהוא לא פחות חשוב. זה נכון היה לגבי הצפון בסדרה של אירועים וזה נכון לגבי הדרום בסדרה של אירועים ואין טעם להיכנס לפירוטים – כל אחד יוכל להפעיל את דמיונו בעניין הזה".

אתמול אישרו שני פוליטיקאים בכירים בסודן, כי כלי טיס לא מזוהים תקפו בחודש ינואר האחרון שיירה החשודה בהברחת כלי נשק למצרים, וכי כמעט כל אנשי השיירה נהרגו בהפצצה. השניים, שביקשו להישאר בעילום שם, סיפרו כי התקיפה בוצעה באיזור נידח במזרח סודן, אך הם לא ידעו לומר מי עומד מאחוריה.

  • עוד באותו נושא:
  • סודאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully