וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: ממתינים לרשימה חדשה מחמאס

פנחס וולף, אופק עיני וניר יהב

27.3.2009 / 10:45

לפי הגורמים, חמאס התחייב להעביר רשימת אסירים חדשה כדי לקדם עסקת שליט. חמאס: מוכנים להתגמש בעניין גירוש אסירים לחו"ל

גורמים מדיניים בישראל סיפרו היום (שישי) לוואלה! חדשות כי ישראל ממתינה לרשימת אסירים חדשה שאמורה להתקבל מחמאס. לטענתם, חמאס התחייב להעביר את הרשימה על מנת לקדם את העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט.

הבוקר דיווח העיתון הערבי "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי גורם בכיר בחמאס שהתייחס להתפתחויות האחרונות בעסקה הנרקמת להשבתו האפשרית שליט, אמר כי "24 השעות הקרובות הן חשובות ועשויות להיות מכריעות". עוד פורסם כי חמאס מוכן להתגמש בעניין גירוש חלק מהאסירים השפוטים למאסרי עולם, בתמורה לכך שישראל תראה גמישות ב"רשימה השחורה" של האסירים שהיא אינה מוכנה לשחרר.

בכירים בארגון אמרו שחמאס יהיה מוכן לקבל את הדרישה הישראלית לגרש אסירים שהיא מתארת כ"מסוכנים" לחו"ל, תמורת הסכמה ישראלית לשחרור כל 450 האסירים שביקש חמאס לשחרר. בכיר שהעדיף להישאר אנונימי אמר עוד כי "גירוש חלק מהאסירים עדיף מאשר הישארותם עדיף מאשר הישארותם בכלא לכל אורך חייהם, במיוחד כשההזדמנות לחזור גדולה הרבה יותר מהזדמנות של אסיר להשתחרר".

דובר משרד החוץ המצרי, חוסאם זכי, התייחס אתמול לעניין שליט בראיון שהעניק לשליח וואלה! חדשות למצרים. לדברי זכי, "איני חושב שהשיחות בעניין גלעד שליט נכשלו. אני חושב שהן קשות מאוד וששני הצדדים מגלים עקשנות". זכי הוסיף כי "לא קל לגבש עסקה, אך אנו לא מוותרים. אנחנו רוצים שהנושא הזה ייפתר ובכוונתנו להמשיך לפעול כדי למצוא דרך לפתור את הנושא. תמיד יש סיכוי לסגור עסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully