וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הביטחון: ניסוי מוצלח בנשק נגד הרקטות

יהושע בריינר

26.3.2009 / 19:30

ב-48 השעות האחרונות ערכה מערכת הביטחון סדרת ניסויים במערכת "כיפת ברזל" שאמורה להתמודד עם ירי קסאם. "מדובר באבן דרך חשובה"

הותר לפרסום: מערכת הביטחון קיימה ב-48 השעות האחרונות סדרת ניסויים מוצלחת במערכת "כיפת ברזל" שנערכה בדרום הארץ. במסגרת הניסויים, הצליחה המערכת ליירט רקטות קסאם שנורו כביכול לכיוון ישראל. גורמים בכירים במערכת הביטחון אמרו כי מדובר בהצלחה משמעותית מאוד של המערכת שצפויה להיכנס לשימוש מבצעי בדרום הארץ ובצפונה באמצע שנת 2010.

גורם בכיר במערכת הביטחון אומר כי "אין ספק שההצלחות של הניסוי הן אבן דרך חשובה בדרך להפיכת המערכת למבצעית. פיתוח 'כיפת ברזל' נמצא ואף מקדים את לוח הזמנים המקורי במטרה להציבו בשטח כבר בשנה הבאה כפי שתוכנן". גדוד של מערך הנ"מ בחיל האוויר שיוצב בדרום הארץ, אמור להפעיל את המערכת.

מערכת "כיפת ברזל" המפותחת על ידי חברות רפאל, אלתא ומשרד הביטחון, צפויה לשמש כשכבת ההגנה הראשונה מפני ירי של טילי קצרי טווח למרחק של כמה עשרות קילומטרים, כדוגמת רקטות הקסאם וטילים כדוגמת אלה שירה ארגון חיזבאללה לעבר צפון הארץ במהלך מלחמת לבנון השנייה.

הבחירה ב"כיפת ברזל" כמערכת ליירוט טילי קצרי טווח לוותה גם בביקורות קשות, לאחר שרבים טענו כי ישנן מערכות לייזר בעולם שיעילותן עדיפות על אלו של המערכת הישראלית.

שר הביטחון אהוד ברק עודכן בתוצאות הניסוי והגיב בסיפוק: "פיתוח מערכת הגנה רב שכבתית נגד טילים הינה משימה לאומית, שמטרתה להגיע למצב שרוב מוחלט של הטילים לא יגיעו למטרותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully