וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ממשיכה לטפס

ניר צליק

26.3.2009 / 20:13

נתוני המאקרו המעודדים שפורסמו בתחילת יום המסחר שכנעו את המשקיעים - הנאסד"ק מתחזק ב-3.1%, הדאו ג'ונס ב-2.1%

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים. על רקע נתוני התעסוקה התמתנו מעט העליות, אך המגמה החיובית ממשיכה.

דאו ג’ונס מתחזק ב-2.1% ל-7912 נקודות, נאסד"ק מוסיף 3.1% ל-1576 נקודות ו-S&P 500 עולה ב-2.1% ל-831 נקודות. בשוק הסולידי נרשמות ירידות במחירי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 עולה ב-0.31% לרמה של 2.8%.

ירידה של 6.3% "בלבד" בתמ"ג האמריקאי

מספר הזכאים לדמי אבטלה בארה"ב בשבוע שהסתיים ב-14 במארס הגיע לשיא של 5.56 מיליון, כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. מספר תביעות האבטלה הראשונות בשבוע שהסתיים ב-21 במארס עלה מ-644 אלף ל-652 אלף, עלייה של 78% מהשבוע המקביל בשנת 2008.

התמ"ג האמריקאי רשם נסיגה בקצב שנתי של 6.3% ברבעון הרביעי של 2008, לפי נתונים מתוקנים של משרד המסחר האמריקאי. ההערכות הקודמות עמדו על נסיגה בקצב שנתי של 6.2%. זוהי הנסיגה החדה ביותר בכלכלת ארה"ב מאז 1982. התוצאות טובות מהצפוי: כלכלנים בארה"ב ציפו לנסיגה בקצב שנתי של 6.6% ברבעון הרביעי של 2008. ללא התאמה לאינפלציה נפל התמ"ג האמריקאי ב-5.8% ל-14.2 טריליון דולר.

הכלכלן נוריאל רוביני אינו אופטימי בנוגע לתוכנית משרד האוצר האמריקאי לניקוי הבנקים בארה"ב מהנכסים הרעילים. רוביני חושש כי התוכנית לא תמנע מכמה מהם להיות מולאמים. רוביני אמר כי התוכנית של גייתנר תצליח רק עם בנקים אשר אינם קרובים לחידלות פירעון. "בנקים אשר לא יעמדו במבחן הלחץ של ממשלת ארה"ב צריכים לעבור הלאמה".

שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, חשף היום בשימוע בקונגרס שורה של הצעות שיטילו מגבלות חריפות על קרנות גידור, חברת השקעה פרטיות ועל שוקי הנגזרים, במסגרת רפורמה פדרלית כוללת ברגולציה על המגזר הפיננסי.

בעדות בפני ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים הציג גייתנר רפורמה מקיפה ברגולציה של המערכת הפיננסית בארה"ב, במסגרתה מבקש הממשל סמכות שתאפשר לו להשתלט על מוסדות פיננסים גדולים, דוגמת AIG, כדי למזער את הנזק שנגרם למערכת הפיננסית ולכלכלה כולה.

AIG, ענקית הביטוח שקיבלה מימון מממשלת ארה"ב 4 פעמים מאז ספטמבר לאחר שכמעט פשטה את הרגל, לא צריכה היתה לשלם בונוסים לבכירי חטיבת המוצרים הפיננסים. כך אמר מנכ"ל החברה לשעבר מוריס "האנק" גרינברג. ההחלטה של AIG לשלם בונוסים בשווי 165 מיליון דולר לעובדים של החטיבה שכמעט הביאה את החברה כולה לפשיטת רגל גרמה לזעם ציבורי רב ולאיום במסים גבוהים מאוד מצד מקבלי ההחלטות בארה"ב. "לא היתה שום סיבה לשלם להם בונוסים", אמר גרינברג בארוחת צוהריים בהונג קונג, והוסיף: "מסורת הבונוסים יצאה מכל פרופורציה במערכת הפיננסית".

יבמ, ספקית שירותי המיחשוב הגדולה בעולם, החלה אמש בפיטורי 5,000 עובדים שיימשכו גם היום. עיקר הפיטורים יתבצעו בחטיבת השירותים העסקיים בארה"ב, פיטורים אלה יתווספו לכ-4,000 משרות שכבר קוצצו מאז ינואר, בחטיבות אחרות.

רוזטה ג’נומיקס נחלשת לאחר שדיווחה כי תנסה לגייס כספים נוספים במהלך 2009, שכן הכספים שברשותה יספיקו לחברה רק עד אמצע 2010. את הרבעון הרביעי של 2008 סיימה רוזטה עם הכנסות של 806 אלף דולר ורשמה רווח נקי של 1.1 מיליון דולר או 9 סנט למניה. המעבר לרווח רבעוני התאפשר לאחר שהחברה קיבלה החזר של 7.4 מיליון דולר מהבנק השווייצי קרדיט סוויס במסגרת הסכם פשרה על רקע רכישת איגרות חוב מסוג ARS שרכשה החברה ב-2008. בעקבות הסכם הפשרה רשמה רוזטה רווח הון של 5.6 מיליון דולר.

מניית טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, עולה במסחר בעקבות תחזית גולדמן סאקס כי עלייה במחירי שבבי זיכרון עשויה להימשך לאורך זמן בעקבות מחסור באספקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully