וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומו והולך לפסיכולוג? אולי תצא סטרייט

טלי גולדשטין

26.3.2009 / 19:20

ממחקר חדש שנערך בבריטניה עולה, כי 17% מהפסיכולוגים מנסים לשנות את הנטייה המינית של מטופליהם ההומוסקסואלים

ממחקר חדש שכלל 1,400 פסיכולוגים ופורסם בכתב העת BMC Psychiatry, עולה כי אחד מתוך שישה – או 17% - ממשתתפי המחקר אמרו כי ניסו לגרום למטופליהם לדכא את נטייתם ההומוסקסואלית. 4% אמרו כי ניסו לשנות את הנטייה המינית של המטופל במהלך הטיפול. לדבריהם, כוונותיהם במהלך הטיפול היו "טובות".

"כמובן שאחריות המטפל המקצועי היא להעניק עזרה למטופל שרוצה אותה, אך על הטיפול להתבסס על שיטות תרפיה מוכחות. על המטפלים לסייע למטופל לבדוק את סיבת המצוקה ולעזור למטופל להסתגל למצבו ולא לנסות לשנותו", אמר פרופסור מייקל קינג מיוניברסיטי קולג' שבלונדון.

"ניסיונות לשנות נטייה מינית יכולים לגרום נזק חמור. זה מאד מדאיג שיש מטפלים המתעלמים מכך, אפילו אם כוונותיהם טובות", הוסיף.

נושא "ריפוי הומוסקסואליות" הוא סוגיה בוערת בארצות הברית. איגוד הפסיכיאטרים האמריקאי הפציר בכל המטפלים להימנע מניסיונות לשנות נטייה מינית של מטופלים. עם זאת, קיימים ארגונים המנהלים קמפיין למען זכות אנשים לבקש טיפול ולמטפל מקצועי להציע סיוע. ארגונים אלו מסתמכים על מחקר שנוי במחלוקת מ-2001 שטען כי תרפיה יכולה להביא לשינוי בנטייה מינית.

דרק מאן, פעיל לעמן זכויות הומוסקסואלים אמר: "המסקנה של מחקר עדכני זה היא תזכורת מבורכת לכך שהומואים ולסביות אמורים לקבל יחס שווה מצד החברה, ולא טיפול שגוי על ידי מיעוט של מטפלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully