וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהבים לעשות את זה בחושך?

26.3.2009 / 16:13

בשביל הרומנטיקה, בשביל השקט וגם למען הצלת כדור הארץ - כבו מוצרי החשמל למשך שעה. תסתדרו בלי אינטרנט וטלוויזיה?

2,848 ערים ב-84 מדינות יהיו בעלטה למשך שעה ביום שבת הקרוב (28 במרץ). תוצאות החיסכון באנרגיה של ההחשכה יוצגו בועידת קופנהאגן בסוף השנה, הוגי היוזמה מציעים 'להצביע עבור כדור הארץ' על ידי כיבוי האורות. המטרה היא להגיע למיליארד(!) "הצבעות" בכל העולם, ובכך להראות למנהיגים כמה חשובה הפעולה נגד ההתחממות.

בניגוד לשנה שעברה, בה השתתפו בהחשכה הערים תל אביב וכפר סבא, השנה לא הודיעו הרשויות בארץ על שיתוף פעולה (שתל אביב נדחה האירוע לאפריל). אבל, כל אחד יכול וצריך לעשות זאת בביתו ולתרום את חלקו במלחמה בהתחממות הגלובלית.

ועידת קופנהאגן שתתקיים בדצמבר השנה, תקבץ מנהיגים רבים מכל העולם ותעסוק בגיבוש הסכם חדש, שיחליף את אמנת קיוטו, להתמודדות עם שינויי אקלים – הפחתה בצריכת אנרגיה והגבלים על פליטת גזי חממה. ישראל חתומה על אמנת קיוטו, אך מתוקף היותה מוגדרת כמדינה מתפתחת, היא אינה מחויבת להגבלים אלה. ובכל זאת, "חוק אוויר נקי" (המזהם משלם) עבר השנה, ומפעלים שונים אמורים לעמוד בהיתר פליטות הגזים שלהם, ולהיקנס במקרה שעברו את הכמות המותרת.

אם ברצוננו לתת יד למאבק בהתחממות הגלובלית, ראוי שלא רק נדרוש מהתעשייה שתעמוד בסטנדרטים העולמיים, אלא גם נתרום את חלקנו כאזרחי כדור הארץ. כל שנדרש מאיתנו הוא לכבות את האורות ואת מכשירי החשמל לשעה אחת במוצאי שבת הקרובה. האפקט הכולל מבחינת צריכת אנרגיה במידה ורבים יעשו זאת הוא אדיר, והוא המעט שביכולתנו לעשות. וגם, זאת הזדמנות לכבות את הטלוויזיה, להדליק נרות וליהנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully