וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקפאו פיטורי העובדים בקופת חולים כללית

נעמה טלמור

26.3.2009 / 15:34

בתום פגישה בין הצדדים המעורבים ויו"ר ההסתדרות עיני, הוחלט להגיש לבית הדין לעבודה בת"א בקשת הקפאת צעדים מוסכמת

הנהלת שירותי בריאות כללית הודיעה היום (חמישי) כי היא מקפיאה בשלב זה את הליך פיטוריהם של 1,000 עובדים. מהנהלת הכללית נמסר כי בתום פגישה שהתקיימה בין יו"ר ההסתדרות עופר עיני, מנכ"ל הכללית אלי דפס ויו"ר ועד העובדים פרוספר בן חמו, הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בקשת הקפאת צעדים המוסכמת על כל הצדדים.

ועד העובדים שפתח היום בשביתה של 24 שעות בתגובה לכוונה לפטר את 1,000 העובדים, הודיע מצדו כי גם הוא מקפיא את ההליכים הארגוניים ובהתאם לכך חוזרים העובדים לעבודה החל מהשעה 16:00. מהנהלת שירותי בריאות כללית נמסר כי תהליך ההקפאה בוצע "כדי לאפשר את מיצוי המשא ומתן עם ועד העובדים". עוד נמסר בהודעה כי "הנהלת הכללית לא תוותר על טענותיה בדבר השביתה הפראית של העובדים שהתקיימה היום".

12 בתי חולים של שרותי בריאות כללית הושבתו היום, ביניהם סורוקה בבאר שבע, קפלן ברחובות, העמק בעפולה, ועוד. כמו כן, לא ניתנו שרותי הקהילה, בנות השרות הלאומי לא הגיעו להתנדב וקבלני משנה העובדים בבתי החולים לא סיפקו שרותים. בתי החולים שניידר ולוינשטיין לא הושבתו, כמו גם מחלקות האונקולוגיה והטיפול הנמרץ בבתי החולים הנוספים.

"לא נאפשר לפטר ולו עובד אחד", אמר יו"ר ועד עובדי שירותי בריאות כללית, פרוספר בן חמו. "שרותי בריאות כללית אינה מפעל תעשייתי שסוגר את קווי הייצור. להפך, ככל שקווי הייצור נסגרים כך גדל הביקוש לשירותי בריאות וטרנד הפיטורים שעליו טיפס המנכ"ל הוא מעשה בלתי אחראי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully