וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "יש מחיר כלכלי לקואליציה"

26.3.2009 / 12:45

עם הגשת תוכנית מאה הימים לממשלה החדשה, התייחס רה"מ המיועד לביקורות על מחיר ההסכמים הקואליציוניים: "מחיר אי הקמת ממשלה יציבה ברגע זה הוא אסוני וגדול"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ח"כ יובל שטייניץ הגיש היום (חמישי) את תוכנית מאה הימים לממשלת נתניהו. ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הגיב לביקורת שספג על מחיר ההסכמים הקואליציוניים הנדיבים עם ישראל ביתנו ומפלגת העבודה. לדבריו, "יש מחיר לקואליציה, גם כלכלי, אך המחיר של אי הקמת ממשלה יציבה וחזקה ברגע זה הוא כל כך גדול וכל כך אסוני, גם מבחינה כלכלית ומקומות העבודה. העלות הנלווית להקמת הקואליציה היא זניחה".

נתניהו התייחס להתמודדות עם המשבר הכלכלי: "אתגרים היו קשים תמיד, אבל עכשיו הם קשים בהרבה ממה שידענו. עלינו לבלום את הנפילה הכלכלית. ייקח זמן לסובב את המגמה, אך עלינו להתחיל מיד בהיפוכה כדי לצמצם את פיטורי העובדים".

"לא קיים היום לחץ אמריקאי"

בנוגע ללחצים האמריקאיים על ישראל אמר נתניהו: "אני משוכנע שלא קיים היום לחץ מצד האמריקאים. הלחץ האמיתי שכולנו מצויים בפניו הוא של קנאות אלימה שמאיימת על ישראל ועל ארה"ב כאחד". לדבריו, "עלינו לפעול במשותף כדי לקדם ביטחון ושלום, לנו לאמריקאים ולכל העולם".

שטייניץ פירט את הנושאים העיקריים שעמדו על הפרק בגיבוש התוכנית: "התייחסנו בעיקר לשבעה נושאים כדי להעניק לממשלה פלטפורמה שתאפשר לה לעשות שני דברים: הראשון – לגשת מיד להתמודדות עם המשבר הכלכלי ובראשם העברת תקציב המדינה. שני – לגשת מיד ליישום שורה של רפורמות, חלקן רפורמות בזק, כמו שינוי שיטת הממשל ומנהל מקרקעי ישראל, וחלקן רפורמות מעמיקות בתחום ביטחון הפנים והחינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully