וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המינהל הרס מבנים בהתנחלות בגדה

איילה חננאל ויהושע בריינר

26.3.2009 / 13:03

המתנחלים טוענים שכוחות הביטחון ממשיכים להרוס מבנים במאחזים בבנימין, ומתכוונים להפגין מול בית ישי. "התגובה תהיה קשה"

מתנחלים טוענים כי המשטרה ממשיכה בשעה זו (חמישי) לבצע צווי הריסה למבנים במאחז "מעלה שלמה", הסמוך להתנחלות כוכב השחר שבבנימין, ממזרח לרמאללה. מוקדם יותר הרס המינהל האזרחי, בסיוע המשטרה, מבנים במאחז "מעלה אסתר", הנמצא גם הוא באזור.

בעקבות פינוי המאחזים מתכוונים המתנחלים להפגין היום בשעה שתיים בצהרים מול ביתו של יו"ר ש"ס אלי ישי, ולקרוא לו לא להצטרף לממשלה.

כוחות משטרה ומשמר הגבול ביצעו מוקדם יותר צווי הריסה למספר מבנים בלתי חוקיים במאחז "מעוז אסתר", שהוקם לפני כשנתיים, כשכונה של ההתנחלות כוכב השחר. במקום התגוררו שלוש משפחות ומספר רווקים. ארגוני מתנחלים מאיימים כי יגיבו ביד קשה.

מהמשטרה נמסר כי היא מסייעת למינהל האזרחי לבצע צווי הריסה לחמישה מבנים בלתי חוקיים באזור. משטרת מחוז יהודה ושומרון דיווחה גם כי במהלך האירוע תקפה אחת המתנחלות את אחד השוטרים במקום. היא נעצרה ומסרבת כעת להזדהות.

"לא לכך פילל הציבור בישראל", אמר בתגובה ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), "עם ישראל הצביע לימין וממשיך לקבל הרס, חורבן ואובדן ערכים". איציק שדמי, העומד בראש ועד מתיישבי בנימין אמר כי "יהיו פעולות של ערבות הדדית". דובר הוועד, ישי קרוב, סיפר לוואלה! חדשות כי בתגובה מתכוונים המתנחלים לשוב ולהרחיב את ההתיישבות במקום. לדבריו, "זו כנראה מתנת הכניסה לממשלה שמעניק שר הביטחון החדש-ישן אהוד ברק לאנשי השמאל. על מנת להצדיק את הצטרפותו לממשלת הליכוד".

יריב אופנהיימר, מזכ"ל תנועת שלום עכשיו, אמר לוואלה! חדשות: "אנחנו מברכים על כך שהממשלה אוכפת את החוק אבל מדובר במהלך קטן ונקודתי. על המשטרה לדאוג שמי שמשלם את מחיר פירוק הבתים, לא יהיו הפלסטינים באזור שיספגו את אלימות המתנחלים, כפי שהיה בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully