וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר לתושבי שפרעם שתכננו לרצוח טייסים

קובי מנדל

26.3.2009 / 11:02

השניים הואשמו כי חברו לג'יהאד האיסלמי ותכננו לחטוף ולרצוח חיילים ומדענים. "מחריד לחשוב מה היה קורה אילו התוכניות היו מתממשות"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (חמישי) 14 שנות מאסר בפועל ושלוש שנות מאסר על תנאי על אניס ספורי משפרעם, ושנתיים וחצי מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי על בן דודו חוסאם חליל, אף הוא משפרעם. השניים הורשעו במסגרת הסדר טיעון, בעבירות שונות כנגד ביטחון המדינה. ספורי הורשע בעבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לרצח ואחזקת נשק. חליל הורשע בקשירת קשר למתן שירות להתאחדות בלתי מותרת.

על פי כתב האישום, תיכננו אניס ספורי, בן 20, סטודנט לתקשורת באוניברסיטת ביר זית ברמאללה, וחוסאם חליל, בן 19, סטודנט להנדסת חשמל בירדן, פעילות צבאית שכללה תכנון פיגוע ירי במחסום עטרה ופגיעה בפלסטינים החשודים בשיתוף פעולה עם ישראל.

כמו כן, תכננה החוליה להתנקש בישראלים המשמשים בתפקידים בכירים, בהם טייסים, מדענים ומרצים באוניברסיטאות, במיוחד בתחומי הפיזיקה והמתמטיקה. זאת, בשל הערכתו של ספורי כי אלו קשורים לפיתוח תוכנית הגרעין של ישראל. כמו כן סיכמו השניים לחטוף ולרצוח אנשים שנחשדו בעיניהם כמשתפי פעולה עם המודיעין הישראלי.

ספורי הצטרף במהלך לימודיו באוניברסיטה לתנועת "אלג'מאעה אלאסלמיה" השייכת לארגון הג'יהאד האסלמי. ספורי סיכם עם חבר בארגון כי השניים ייצרו קשר עם מפקדת הארגון בסוריה, ובכלל זה עם רמדאן שלח, ראש ארגון הג'יהאד האסלמי, במטרה לקבל כסף. הם סיכמו כי עם הכסף שיקבלו מהארגון ירכשו כלי נשק מסוגים שונים אשר ישמשו לפעילות החוליה, וכן יתמכו במשפחות אסירים והרוגים של הארגון. לשם כך פנה ספורי לנאשם הנוסף, חליל, הציע לו להצטרף לחולייה ולסייע לה בהעברת כספים של הארגון מירדן לידי החוליה ברמאללה, לצורך פעילותה הצבאית.

הרכב של שלושה שופטים, בראשות אב בית הדין יוסף אלרון, והשופטים ריבי למלשטרייך- לטר ומשה גלעד ציין בגזר הדין : "למרבה הצער אנו שבים ונדרשים לעתים לפעילותם של אזרחי מדינת ישראל החוברים לארגוני טרור ולגרועים באויביה של המדינה, אשר כל מטרתם לזרוע הרס, חורבן והרג בקרב אזרחיה... מחרידה המחשבה מה היה קורה, אילו רק חלקן של תוכניות אלה היו מתממשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully