וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "אין אמת בטענות נגד לוחמינו"

פנחס וולף

25.3.2009 / 21:49

רב אלוף אשכנזי התייחס לטענות שנשמעו על פגיעה בחפים מפשע במהלך המבצע בעזה. על שליט: "לא נשכח את מחויבותנו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: רן צימט)

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי, התייחס אמש (רביעי) לעדויות החיילים ולטענות שנשמעו על פגיעה בחפים מפשע במהלך מבצע "עופרת יצוקה". באירוע הוקרה למשפחות השכולות שנערך בבנייני בירושלים, אמר אשכנזי כי "צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם. בימים האחרונים החלו להישמע טענות שונות בתקשורת ובציבור בדבר מעשיהם של לוחמים".

אשכנזי הוסיף בעניין זה כי "מבדיקות שעשינו עד כה לא נמצאה אמת בטענות. אולם גם אם יימצא, נמצא את הדרך לטפל בכך. אין בזה להעיד על הכלל. לא נשכח את מחויבותנו להשבתו של גלעד שליט, כולנו תקווה שלא ירחק היום, שבו נזכה לראות את גלעד ואת כלל נעדרי צה"ל בחיק משפחתם".

עוד אמר הרמטכ"ל בנאומו כי "אין עוררין על המכה הקשה שארגוני הטרור ספגו במבצע 'עופרת יצוקה'. לוחמינו התמודדו בהצלחה רבה עם ארגוני הטרור שהפכו אוכלוסייה אזרחית למגן אנושי ומתקני ציבור למחסני נשק. צה"ל עושה הכל כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע. להתנהלות זו אין אח ורע בעולם".

באירוע ההוקרה למשפחות השכול השתתף גם נשיא המדינה שמעון פרס. לדבריו, "הטרוריסטים בעזה טוענים שהם לוחמים נגד כיבוש, אבל ברצועה אין כל כיבוש ישראלי. עזה היא תחת כיבוש, אבל לא של ישראל אלא של חמאס. הוא הורס הרצועה ופוגע בתושביה, אבל לנו אין כל ילד פלסטיני חף מפשע שנפגע כתוצאה מפעולת חמאס". פרס הוסיף, כי "צה"ל איתן בדעתו לא לפגוע באזרחים, והוא מתמודד במצבים בלתי אפשריים בהם הופכים ילדים למגינים אנושיים".

"נמשיך במאמץ להשיב את גלעד"

שר הביטחון אהוד ברק, אמר באירוע כי "חובתנו לבנינו השבויים והנעדרים. לא ננוח ולא נשקוט במשימת השבתם הביתה. עניינו של גלעד שליט לנגד עינינו תמיד, והמאמצים להשבתו חייבים להימשך גם בימים אלה".

שר הביטחון גם התייחס בדבריו לעדויות חיילי המילואים על המעשים הקשים שביצעו במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בעזה. "אין לי ספק", אמר, "שמה צריך להיבדק, הוא ייבדק, אבל צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם". ברק הוסיף, כי "אנחנו מחויבים לשמור על ביטחון ישראל, להיות חזקים כדי להימנע ממלחמה, אבל אם היא תיכפה עלינו, עלינו להכריע אותנו בכוח כוחנו מוסרי". עם זאת, הדגיש, "עלינו לחתור לא הרף ולמצות כל סיכוי כדי להגיע לשלום".

עוד אמר ברק, כי "זה הזמן לאחריות לאומית ולהתלכדות. האתגרים העומדים לפנינו היום הם מהמורכבים שידענו – איומים מסביבתנו הקרובה, משבר כלכלי שהגיע מהעולם. חובה קדושה לחללינו היא גם לתקן את מה שקולקל בטוהר מידתה של המדינה, ותיקון בחינוך הנוער ביחס שבין רשות לרשות ובין אדם לאדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully