וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדריכל יאקוב ואן רייס ירצה על תכנון ערים בכנס המאה

25.3.2009 / 19:14

יאקוב ואן רייס, אדריכל הולנדי ממשרד האדריכלים ומתכנני הערים MVRDV, ישתתף בכנס המאה שיחל ב-1 באפריל, ויציע רעיונות לת"א של המאה הבאה

מהו החזון העתידי של העיר תל אביב יפו למאה השנים הקרובות? מה החידושים האורבנים שיחדרו לחיינו בשנים הבאות ומהן הנחות היסוד לפיהן צריך לתכנן את התפתחותה של תל אביב-יפו במאה הבאה? שאלות אלה יעמדו במרכזו של כנס בין לאומי "כנס המאה" שיפתח ב-1 באפריל במשכן לאמנויות הבמה ויהווה את יריית הפתיחה לחגיגות המאה של תל אביב-יפו.

מעל 300 משתתפים, מומחים ואישי ציבור מישראל ומכל רחבי העולם צפויים לקחת חלק בכנס שימשך יומיים, במסגרתו ייערכו מושבים בנושאי שימור מול פיתוח, בנייה ירוקה לעומת בנייה אפורה, זיהום אוויר ותחבורה, תכנון אסטרטגי, אתיקה סביבתית ועוד .

הכנס מחולק להאזנה לניסיונם של אחרים, Case Studies מאלה שעשו את זה בעולם כולל ערים גדולות ומרכזיות שהתמודדו עם אותן בעיות, מתכנני ערים, אדריכלים, מעצבים, אמנים, עיתונאים והוגי דעות. באמצעות מרצים אורחים מחו"ל, דיונים וויכוחים עם אנשי מפתח מקומיים הקשורים לנושא, יתפתח דיון על דרכה של תל אביב במאה הבאה.

לצד הכנס תתקיים תערוכה של 12 אוניברסיטאות מכל העולם, אשר התמודדו עם שאלות תכנוניות בתל-אביב העתידית. בית הספר עזריאלי לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב ריכז את התערוכה, תחת הכותרת: מעיר גנים לעיר אקולוגית, תל אביב-יפו 2059 התערוכה תמוקם ברחבה של המשכן. ותהיה פתוחה לקהל הרחב למשך שבוע.

האדריכל ההולנדי יאקוב ואן רייס, ממשרד האדריכלים ומתכנני הערים MVRDV, ירצה בכנס ב-2 באפריל בשעה 09:30.

תהליכי עיצוב מודרניים

יאקוב ואן רייס, הוא אחד מהמייסדים של משרד האדריכלים MVRDV. המשרד משתמש בשיטות של עיצוב המרחב באמצעות כמות מורכבת של נתונים, המתלווים לבנייה ולתהליכי עיצוב מודרניים. המשרד זכה בפרסים רבים על פרויקטים שתכנן ברחבי העולם.

בימים אלה רייס מפקח על תוכנית אב לפרויקט העירוני החדש Olympiakwartier באלמר, שמכניס צפיפות ומגוון אלמנטים עירוניים חדשים לעיר הסמוכה לאמסטרדם, המתפתחת במהירות. בנוסף לכך הוא עובד על פרוייקט של עיר בת-קיימא ליד לוגרונו, על בניין דירות Celosia במדריד, ספרד, על פרויקט פיתוח עירוני בהיקף גדול של 'כפר TEDA' בטיינג'ין שבסין, ועל פיתוח קומפלקס תרבותי בננג'ינג, סין.

רייס מרצה ומלמד בקביעות בבתי ספר ובמוסדות בכל רחבי העולם, ביניהם האקדמיה לארכיטקטורה באמסטרדם וקופר יוניון בניו יורק.

  • עוד באותו נושא:
  • כנס המאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully