וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "הסגר על עזה הוא בלתי נסבל"

25.3.2009 / 18:31

סגן מזכ"ל האו"ם קרא לישראל להקל את ההגבלות על כניסת סחורות לרצועה. השגרירה שלו: "ממשלת נתניהו תהיה מחויבת לתהליך השלום"

המצב בגבול בין ישראל לרצועת עזה הוא "בלתי נסבל" וישראל חייבת להקל את המגבלות על כניסת סחורות לעזה, כך אמר היום (רביעי) לין פסקו, סגן מזכ"ל האו"ם. לדבריו, "המצב הבלתי נסבל במעברים נותר המכשול העיקרי בדרך להבאת עזרה ותקווה לתושבי עזה". הוא אמר את הדברים במועצת הביטחון של האו"ם, בדיון על הסכסוך הישראלי פלסטיני.

פסקו, דיפלומט אמריקאי לשעבר, אמר למועצה כי בשעה שאמנם יש גידול בהכנסת הסחורות לעזה, "האיכות והכמות לא מספקות". הוא סיפר כי האו"ם דחק בישראל לעמוד בהתחייבויותיה, למלא אחר החוק הבינלאומי ולפתוח את המעברים לאספקת חירום ולחומרי בנייה".

פסקו גם הביע דאגה לגבי חוסר ההסכמה על הפסקת האש בין ישראל לחמאס. "בהעדר הפסקת אש – האלימות תימשך", הזהיר. פסקו תקף גם את חמאס: "במהלך החודשיים האחרונים נורו יותר מ-100 רקטות מעזה אל ישראל. ההתקפות האלה, הפוגעות באזורי אוכלוסייה, חייבות להיפסק".

בתוך כך, שגרירת ישראל באו"ם פרופ' גבריאלה שלו, אמרה בדיון תקופתי במועצת הביטחון בנושא המצב במזרח התיכון כי "הממשלה בראשות בנימין נתניהו תהיה מחויבת לתהליך השלום". בגלי צה"ל דווח כי שלו אמרה ש"לא יהיו הקלות במעברים עד שיוחזר גלעד שליט. המשקיף הפלסטיני ריאד מנסור אמר בישיבה כי השלום נראה כעת רחוק מאי פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully