וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לכלוא אסירים פלסטינים רק בגדה

עדי שמחוביץ

25.3.2009 / 16:43

העתירה הוגשה על ידי 3 ארגוני זכויות אדם במטרה לאפשר לעורכי דין ובני משפחה נגישות גבוהה לעצורים ולאסירים

שלושה ארגוני זכויות אדם עתרו היום (רביעי) לבג"ץ בבקשה להורות לשר הביטחון אהוד ברק, לשר לביטחון פנים אבי דיכטר ולמפקד כוחות צה"ל בגדה המערבית, האלוף גדי שמני, להחזיק עצורים ואסירים פלסטינים במתקני כליאה מתוך תחומי "השטח הכבוש", כלשונם. זאת על מנת לאפשר לעורכי דן ובני משפחה נגישות גבוהה יותר לעצורים ולאסירים.

בעתירה, שהוגשה על ידי ארגון "יש דין", האגודה לזכויות האזרח בישראל והמוקד להגנת הפרט, מתבקש בית משפט להורות גם על קיום הליכי הארכת מעצר בבתי משפט המוקמים מחוץ לתחומי מדינת ישראל. לטענת העותרים, המדיניות של החזקת עצורים בשטח מדינת ישראל סותרת את הוראות אמנת ז'נבה בדבר הגנת אזרחים בעת לחימה.

עוד נטען בעתירה כי אמנם בג"ץ קבע בעבר, בפס"ד סג'דיה, כי החזקת עצירים מנהליים בשטח מדינת ישראל חוקית, אך ההחלטה ניתנה לפני למעלה מ-20 שנה ומאז חלו שינויים רבים במציאות בשטח ובפרשנות החובות המשפטיות החלות על ישראל. "פסק דין סג'דיה ניתן בעידן בו טושטשו הגבולות הפיזיים שבין מדינת ישראל לשטחים הכבושים. מדובר היה בתקופה בה בני משפחה וערכי דין פלסטינים יכלו על נקלה להתייצב בשער מתקן המעצר הישראלי שבו מוחזק בן משפחתם, לקוחם".

בעתירה צוין גם מחקר שערך ארגון "יש דין" ובו ממצאים החושפים כי החזקתם של עצורים ואסירים פלסטינים בשטחי מדינת ישראל, יש בה, מעבר להפרת הנורמה של הדין הבינלאומי, גם פגיעה חמורה בשורה של זכויות אדם לרבות הזכות להליך הוגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully