וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה הזקנה בעולם חוגגת יום הולדת 130

עידן דורנר

25.3.2009 / 16:11

סחאן דוסובה מקזחסטאן, שנולדה בשנה בה נולדו גם סטאלין ואיינשטיין, טוענת כי הסגולה לאריכות ימים היא הימנעות מממתקים

הרשויות בקזחסטן טוענות, כי מצאו את האדם המבוגר ביותר בעולם – אישה שתחגוג השבוע את יום הולדתה ה-130. אם הרישומים נכונים, הרי שסחאן דוסובה מבוגרת ב-16 שנים מהאדם החי הנחשב לזקן בעולם.

תאריך לידתה של דוסובה, אם לעשרה ילדים, הוא ה-27.3.1879. לטענתה הסגולה לחיים ארוכים היא הימנעות מדברי מתיקה. עם זאת, היא חובבת גבינה ויוגורט ומספרת שחוש ההומור שלה שמר אותה צעירה ברוחה.

גילה המופלג נגלה לאחר מפקד אוכלוסין שנערך במחוז בצפון קזחסטן. הדמוגרפים נדהמו לגלות ששמה מופיע גם במפקד האוכלוסין הראשון שנעשה באיזור על ידי סטלין, בשנת 1926, אז היתה כבר בת 47.

"אין לי שום סודות מיוחדים", אמרה. "מעולם לא לקחתי תרופות ואם חליתי השתמשתי בתרופות סבתא כדי להבריא. מעולם לא אכלתי ממתקים, אני לא אוהבת אותם. אבל אני אוהבת גבינה מלוחה ומאפים מחיטה.

נכדתה בת ה-42 סיפרה: "היא אישה מלאת שמחת חיים. אנחנו חושבים שצחוק ומצב רוח טוב עזרו לה לחיות כל כך הרבה זמן". נייליה דוסוייבה ראש המחלקה הדמוגפרית במחוז טוענת, כי אין שום ספק שזהו גילה המדוייק: "סחאן דוסובה נמצאה במהלך מפקד אוכלוסין שנערך בחודשים פברואר ומרץ. יש לה דרכון ומסמכים שמעידים על גילה המדוייק".

אם זהו אכן גילה, זה אומר שכשסחאן נולדה, למלכה ויקטוריה נותרו עוד 22 שנים בכס המלוכה. באותה שנה נולדו גם אלברט איינשטיין וסטלין, פרצה מלחמת הזולו ותומס אדיסון הציג את המצאתו החדשה - נורת החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully