וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקפאה העלאת שכר הלימוד באוניברסיטאות

נעמה טלמור

25.3.2009 / 13:28

ההעלאה תוכננה כדי להתגבר על מחסור של 40 מיליון ש"ח בתקציב האוניברסיטאות. הסטודנטים: "לא ניתן לפתור בעיות על גבינו"

חברי הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה נועדו היום (רביעי) עם נציגי הסטודנטים ודנו עימם בגובה שכר הלימוד לשנת הלימוד הנוכחית. בתום הישיבה הוחלט להקים צוות משותף שידון בנושא עם הממשלה החדשה שתקום ועם השר האוצר החדש.

עוד הודיעה הות"ת כי תחייב את המוסדות להשכלה גבוהה להקפיא את העלאת שכר הלימוד והוצאת השוברים לסטודנטים עד ל-15 במאי. זאת, לדבריהם, על מנת לאפשר לצוות שהוקם להגיע להסכמות מול משרד האוצר ולהבטיח שהסטודנטים לא ישלמו שכר לימוד נוסף כל עוד לא מתקבלת הכרעה ברורה בנושא.

"אנו מקווים מאוד שבין הממשלה, האוצר והות"ת יימצא הפתרון בשביל למנוע סכסוך נוסף ומיותר עם הסטודנטים", אמר בועז טופורובסקי, יו"ר התאחדות הסטודנטים. עוד הוסיף גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטדוטנטים בתל אביב כי "יש לצעוד לעבר רפורמה רחבה ומהותית ולא לנקוט פתרונות קצרי טווח על גבם של הסטודנטים".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, עקב מחסור של 40 מיליון שקלים בתקציב המועצה להשכלה גבוהה, החליטו בשבוע שעבר גורמים במועצה להעלות את שכר הלימוד באוניברסיטאות בלמעלה מ-300 שקלים עוד בשנה הנוכחית. הסטודנטים החלו מיד בפעולות מחאה נגד ההעלאה המתוכננות והודיעו כי לא ישלימו עם הפרת ההבטחות שניתנו להם. ואילו משרד האוצר דחה מצידו את טענות המל"ג נגדו בטענה כי למעלה מחצי מיליארד השקלים שהועברו למערכת ההשכלה הגבוהה בתחילת השנה, בהוראת ראש הממשלה אהוד אולמרט, כוללים את 40 מיליון השקלים החסרים כביכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully