וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן מסתירה את יכולתה הגרעינית המלאה"

פנחס וולף

25.3.2009 / 13:32

בסקירה ביטחונית לוועדת חוץ וביטחון, מזהיר ראש אמ"ן: האירנים יכולים להגיע לפצצה בתוך כמה חודשים. "האסטרטגיה היא לעבוד באיטיות כדי לא לתת לעולם סיבה לפעול נגדם"

"אירן תוכל בקרוב להגיע לייצור פצצה גרעינית, והזמן שייקח לשם כך תלוי בהחלטה מדינית שלה" – כך עדכן היום (רביעי) ראש אמ"ן האלוף עמוס ידלין, את ועדת חוץ וביטחון. "למרות שבמערב מנשבות רוחות ההידברות, אירן ממשיכה בחתירה ליכולת גרעינית-צבאית. היא השיגה שליטה בטכנולוגיית העשרת האורניום, ובכך חצתה את הסף הטכנולוגי", אמר ידלין והוסיף: "ההגעה ליכולת גרעינית צבאית תלויה בהחלטה אירנית מדינית".

לדברי ידלין, "אירן פועלת על פי אסטרטגיה שלא להגיע במהירות לפצצה גרעינית, כדי לא לתת לעולם סיבה לפעול נגדה. הם פועלים היום כך שיהיה קשה להפליל אותם. הם מעשירים אורניום בהעשרה נמוכה של 4.5%". עם זאת, הבהיר ידלין כי "על פי ידע ההעשרה שבידם, הם יכולים תמיד לבצע העשרה שתתאים לייצור פצצה של החומר הבקיע (93%), כך שתתאים לייצור פצצה גרעינית. כדי להגיע להעשרה מתאימה הם זקוקים לטווח של מספר חודשים עד שנה".

"האירנים מסבירים את האיסוף הגדול של החומר הבקיע באיכות נמוכה (4.3%) בכך שהם צריכים זאת כדי להפעיל את הכורים האזרחיים שברצונם להקים", הסביר ידלין. לדבריו, "המערכה למניעת ההתגרענות איננה אבודה. שילוב נכון של הידברות וסנקציות יכול להביא לשינוי מדיניותה של אירן". עוד הוסיף ידלין: "ייתכן שנמצא את אירן עוצרת את פרויקט הגרעין זמן קצר לפני ייצור הפצצה, אך זאת זאת רק על פי ההחלטה והאסטרטגיה שלהם. הם עדיין לא במקום של ייצור הפצצה, אך בוודאות הם בדרך לשם".

בהקשר לממשל אובמה אמר ידלין כי "הממשל האמריקאי הנוכחי מתבטא פומבית שאירן גרעינית לא מקובלת עליו, אך כרגע השעון הצבאי של אירן ממשיך לתקתק ובכל יום הם מעשירים בין קילו לשני קילו של אורניום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully