וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה סוגרת חשבון באום אל פאחם

איילה חננאל

25.3.2009 / 11:03

13 בני אדם נעצרו הלילה, בחשד שהתפרעו בהפגנות נגד צעדת הימין בעיר אתמול. המשטרה: "נמשיך ונמצה את הדין עם מפירי הסדר"

המהומות באום אל פאחם שקטו, אבל המשטרה ממשיכה במעצרים. הלילה (רביעי) נעצרו 13 בני אדם, ביניהם שלושה קטינים, והבוקר הם יובאו לבית המשפט להארכת מעצרם. מתוכננים מעצרים נוספים. "אנחנו מבצעים פעילות נחושה. נמשיך ונמצה את הדין עם מפירי הסדר", נמסר מהמשטרה.

במהלך המהומות אתמול נעצרו 13 מפגינים, שלדברי מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב שמעון קורן "סיכנו חיי אדם והפרו את הסדר". הוא סיפר כי "כתוצאה מיידוי אבנים במהלך המהומות נפצעו 15 שוטרים אשר הגנו בגופם מפגיעה באחרים". בין הנפגעים היה סגן המפכ"ל שאושפז בבית חולים במצב קל.

מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב שמעון קורן, אמר בתגובה לאירועים באום אל פאחם כי, "המשטרה פעלה בנחישות ובכוחות גדולים, למנוע כל ניסיון לפגוע בהתלוכה שהתקיימה על פי חוק ובהיתר המשטרה. הכוחות הגיבו מיידית לכל אירוע של הפרת סדר שהיה בה משום סכנה ופגיעה בחיי אדם".

מנגד, בציבור הערבי מתחו ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה. "ההתקפה הזו של המשטרה על האזרחים אין לה אף תירוץ אלא שהמשטרה התרגלה לכך שאפשר להכות ולירות כדורי גומי וגז מדמיע כאשר מדובר בערבים", אמר ברכה לאחר העימותים. "בעוד כאשר קבוצה קיצונית גזענית באה למחות על הימצאותנו כאן, בשם חופש הביטוי נותנים להם את האפשרות לעשות כך ומביאים למענם 2,500 חיילים ושוטרים, בזמן שהאזרחים שהגיעו לכאן כדי להגן על בתיהם מדוכאים בצורה המחרידה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully