וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך להתמודדות עם שינויי אקלים

25.3.2009 / 10:59

אסונות טבע גם הם תוצאה של התחממות גלובלית, ומשמעותיות לא פחות משינויים ארוכי טווח המאיימים על עתיד כדור הארץ. האו"ם מציע מחקר חדש בנושא שיהווה מדריך למדינות בסכנה

מחקר שהוצע על ידי האו"ם ישמש גם כמדריך למצבים קיצוניים בשינויי אקלים. יותר מ-100 מדענים נפגשים בימים אלה באוסלו על מנת למפות את המחקר העתידי. עד היום המחקרים נגעו רק בהשפעות על ההתחממות הגלובלית, ומחקר זה אמור להשלים את הפערים מבחינת התמודדות עם אסונות טבע, שברגע אחד מביאים הרס רב, כך אמרו המשתתפים.

שטפונות, מפולות בוץ, בצורת, שרב, וסערות הן לרוב הסיבות העיקריות להרס ולסבל של האנושות כשזה נוגע לשינויי אקלים, יותר מאשר שינויים המתרחשים בטבע בעקבות פליטת גזי חממה. "אנחנו מתייחסים הרבה לשינויי אקלים ומדברים על שינוי בטמפרטורות, אבל ההשלכות על אנשים, חברות, מתרחשות בעת אירועים קיצוניים" אומר כריס פילד, חבר בפאנל לשינויי אקלים של האו"ם. "מידע מדויק יותר על תופעות טבע שונות יאפשר לממשלות, לחברות ולארגונים הומניטאריים להתמודד עם אסונות".

"מחקר מיוחד כזה חשוב במיוחד, מפני שהוא יהווה מדריך לצעדים פרקטים שיוכלו לנקוט מדינות הנמצאות תחת איום של מפגעי טבע" אמר אלן המברו, ראש הרשות לזיהום בנורווגיה. "עליית מפלס הים מהווה סכנה לתושבי החופים, אך שטפונות מתרחשים בעיקר בעקבות סופות. כך גם בנודע לגידולים חקלאיים כושלים: ההתחממות מזיקה ומקטינה את היבול, אך הפגיעה האמיתית יכולה לבוא גם בעקבות יום אחד חם במיוחד". אם יאושר, יתפרס המחקר על פני תקופה של כשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully