וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת צ'כיה התפרקה - נשיאות האיחוד בסכנה

טלי גולדשטין

25.3.2009 / 10:42

ממשלת צ'כיה - הנשיאה הזמנית של האיחוד האירופי - התפרקה עקב הצבעת אי אמון. האיחוד מודאג במיוחד על רקע המשבר הכלכלי

הנהגת האיחוד האירופי מצאה עצמה במצב של חוסר ודאות וכאוס אמש (שלישי) כשממשלת צ'כיה – הנשיאה הזמנית של הארגון – קרסה לאחר שהפסידה בהצבעת אי אמון של הפרלמנט. מירק טופולאנק הציע את התפטרותו מתפקיד ראש הממשלה, למרות שהיה אמור להמשיך לכהן בתפקיד כדי להבטיח את המשכיות נשיאות האיחוד. יתרה מכך, טופולאנק אמור לייצג את המדינות האירופאיות שאינן חברות בארגון ה-G-20 בפסגה בשבוע הבא בלונדון ולארח את נשיא ארצות הברית ברק אובמה שצפוי להגיע לביקור בפראג.

תבוסתו של טופולאנק מותירה אותו בראש האיחוד האירופי בזמן שהפרלמנט שלו עצמו דחה אותו. ככל הנראה, ייאלץ ראש הממשלה המודח להתכונן לבחירות בדיוק בתקופה בה על האיחוד להתמקד בכלכלה, בפסגת ה-G-20 , להקשיח את הרגולציות על הבנקים ולטפל במדינות המהוות מקלטי מס.

עתידו של טופולאנק נמצא בידי נשיא צ'כיה וצלב קלאוס, עמיתו לשעבר במפלגה וכיום יריב עז שמתח ביקורת על האיחוד ועל מדיניותו בנושא הטיפול במשבר הכלכלי. לא ברור עדיין במי ייבחר קלאוס כדי להרכיב את הממשלה החדשה, אך אם בתום שלושה ניסיונות לא תוקם ממשלה, צ'כיה תמצא עצמה בדרך לבחירות מוקדמות.

"אני מקבל עלי את תוצאות הצבעת האי אמון. אפעל בהתאם לחוקה", אמר טופולאנק לאחר ששמע 101 מתוך 200 חברי הפרלמנט הצביעו בעד הדחתו. תבוסתו של טופולאנק הופכת את צ'כיה למדינה הקומוניסטית לשעבר השלישית בהיתה עדה לקריסת ממשלתה השנה. לטביה והונגריה קדמו לה. מהנציבות האירופאית נמסרה הצהרה בה נאמר כי היא סמוכה ובטוחה שצ'כיה תמשיך לכהן כנשיאת האיחוד למרות המשבר הפוליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully