וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח האו"ם: "מיליון מתושבי דרפור בסכנה"

טלי גולדשטין

25.3.2009 / 10:07

ההערכה החדשה נמסרה בעקבות סילוק ארגוני סיוע הומניטריים מסודן - החלטה שקיבל נשיא סודן בגין הוצאת צו מעצר נגדו

מעל למיליון מתושבי דרפור נמצאים בסכנה של מחסור במזון, מים וקורת גג בחודשים הקרובים על רקע סילוק צוותי הסיוע הזרים מסודן, כך העריך האו"ם אתמול (שלישי). בתחילת החודש הוציא בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג צו מעצר נגד נשיא סודן עומאר אל באשיר בגין פשעי מלחמה ורצח עם. בעקבות הצו, הכריז הנשיא כי יסלק את כל צוותי הסיוע ההומניטריים הזרים הפועלים במדינה.

באשיר טוען כי סמכות בית הדין הפלילי אינה חלה עליו וכראיה, הוא ביקר לאחרונה באריתריאה למרות איום המעצר המרחף על ראשו. דו"ח מלא של האו"ם על המצב בדרפור יפורסם בקרוב. האו"ם מעריך כי 1.5 מיליון אנשים בדרפור מסתמכים על סיוע רפואי. 1.1 מיליון בני אדם מסתמכים על סיוע מזון באופן קבוע ומיליון נוספים זקוקים לאספקת מי שתיה נקיים.

לדברי באשיר – ראש המדינה המכהן הראשון בהיסטוריה המואשם בפשעי מלחמה – הסיוע ההומניטרי צריך להינתן אך ורק על ידי ארגונים סודניים. "בתוך שנה, איננו רוצים לראות כאן שום גורם זר הנמצא בקשר עם אזרחים סודנים", אמר הנשיא במהלך עצרת . שגריר סודן באו"ם עבד אל מחמוד עבד אל חלים מוחמד אמר כי פעילות ארגוני הסיוע בסודן נוגדת את המטרה ההומניטרית לשמה הגיעו, אך סרב לפרט עוד בעניין. יש הטוענים כי כמה מהארגונים פועלים כמרגלים בעבור בית הדין הפלילי.

הקהילה הבינלאומית גינתה את החלטת נשיא סודן. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה בשבוע שעבר כי "נשיא סודן עומאר אל באשיר הוא האחראי לכל מוות שייגרם כתוצאה מסילוק עובדי הסיוע ההומניטרי הזרים מהמדינה. זהו מצב נוראי. נהיה עדים לסבל בלתי יתואר של תושבי דרפור, במיוחד במחנות הפליטים", הוסיפה קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully