וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו הקריב את הליכוד עבור ברק"

25.3.2009 / 9:22

בכירים במפלגה מתחו ביקורת על נתניהו בעקבות מסירת מספר רב של תיקים למפלגת העבודה. "אנחנו משלמים על מינימום שכר מקסימום"

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: איילת שולמן)

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התקשר אמש (שלישי) לאהוד ברק ובירך אותו על החלטת ועידת העבודה להצטרף לממשלה בראשותו. לדבריו, "מדובר בהישג חשוב שמוביל לממשלת אחדות שתנהיג את העם בעת גורלית זו".

מנגד חלק מחברי הליכוד מביעים מרמור בעקבות ההסכם עם העבודה, והעובדה שמפלגתו של ברק אכן עושה את דרכה לקואליציה. גורם בליכוד אמר לוואלה! חדשות כי "עבור הקול של ברק שילמנו כמו בשביל 18 מנדטים ואנחנו מקבלים שישה קולות שתומכים בממשלה. מפלגת העבודה מגיעה אלינו מפוצלת כמו שארית הפליטה, אנחנו משלמים על מינימום שכר מקסימום. נתניהו היה צריך לאפשר לברק להיכנס אלינו לבדו כמינוי אישי. יצא שנתניהו הקריב את הליכוד עבור ברק".

במסגרת ההסכם הקואליציוני, העבודה תקבל את תיקי התמ"ת, הביטחון, החקלאות ושר בלי תיק. כמו כן, וכן שני תפקידים של סגני שרים וראשות ועדה בכנסת. בשליש הראשון בקדנציה יעמוד חבר כנסת מטעמה בראשות ועדת חוץ וביטחון, ובהמשך תתקיים רוטציה.

התיקים שיישארו בידי הליכוד הם אוצר, תחבורה, תקשורת, גמלאים, הגנת הסביבה, מדע וטכנולוגיה, חינוך, השר לפיתוח הגליל והנגב, ועוד שני שרים – השר המקשר בין הממשלה לכנסת והשר לעניינים אסטרטגיים.

"קדימה נשארה האלטרנטיבה היחידה"

החלטת מפלגת העבודה גררה תגובות גם מכל שאר קצוות הקשת הפוליטית. יו"ר ש"ס אלי ישי בירך על החלטת הוועידה ואמר כי "זו היתה מחויבת המציאות לנוכח האתגרים והיא תביא ליציבות הנדרשת לממשלה". יו"ר מרצ חיים אורון אמר כי "הצטרפותה של מפלגת העבודה לממשלת נתניהו לא הופכת את הממשלה לפחות ימנית או פחות קיצונית. נתניהו היה זקוק לעלה תאנה ומפלגת העבודה נכונה כתמיד למלא את הצורך הזה". עוד קרא אורון לחברי הכנסת שהתנגדו לכניסה לממשלת נתניהו לחבור אליו "למאבק אופוזיציונרי עקבי ותקיף בממשלה".

גם יו"ר סיעת מרצ, אילן גילאון אמר כי "נפתח הערב חלון הזדמנויות להקמת מפלגה סוציאל דמוקרטית שמאלית אמיתית יחד עם מתנגדי הכניסה לקואליציה". יו"ר חד"ש, מוחמד ברכה אמר כי "ברק השלים את טקס הקבורה של מפלגת העבודה, שהתחזתה בשנים האחרונות כאלטרנטיבה לשלטון הימני, והיא מסיימת כגלגל חמישי במרכבה הדוהרת של נתניהו לכיוון חיסול מה שנותר מהתהליך המדיני וממדינת הרווחה".

הביקורת הגיעה גם ממפלגת קדימה. יו"ר הסיעה, יואל חסון אמר כי "זהו סוף דרכה של העבודה. החלטת העבודה להקים את ממשלת הימין של נתניהו מהווה הודעה בפשיטת רגל אידיאולוגית וערכית של מפלגת העבודה. קדימה נותרה האלטרנטיבה המנהיגותית היחידה, והיא תיאבק בשם רוב הציבור נגד פוליטיקה צינית ומסואבת, נגד פוליטיקאים חסרי עמוד שדרה ונגד ממשלה ללא דרך".

חבר הכנסת נחמן שי אמר כי "בזקנותה העבודה מביישת את נעוריה. הצטרפותה לממשלת הימין מעורערת והיא בגדה בערכיה ובציבור בוחריה. קדימה תוביל את האופוזיציה ותעשה כל שביכולתה להפיל את הממשלה ולהישאר נאמנה לציבור בוחריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully