וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקתולים מצטערים על בחירת אובמה לנשיא

טלי גולדשטין

24.3.2009 / 20:36

אלפים חתמו על עצומה המתנגדת להזמנתו של אובמה לטקס באוניברסיטת נוטרדאם הקתולית. זאת על רקע תמיכתו בהפלות ומחקר תאי גזע

כ-65 אלף אנשים חתמו על עצומה מקוונת המוחה על נאומו המתוכנן של נשיא ארצות הברית ברק אובמה ב-17 במאי בטקס חלוקת התארים של אוניברסיטת נוטרדאם שבאינדיאנה. הסיבה להתנגדות: השקפותיו של הנשיא על הפלות ומחקר תאי גזע, הסותרות באופן ישיר את הדוקטרינה הקתולית.

"זה מזעזע. זה פשוט סקנדל שאוניברסיטת "הגבירה שלנו", אחת מהאוניברסיטאות הקתוליות המובילות בארה"ב, תעניק כבוד שכזה לנשיא אובמה לאור תמיכתו הברורה במדיניות ובחוקים הסותרים את עקרונות הדת הקתולית לגבי חיים ונישואין", נכתב בעצומה באתר notredamescandal.com.

אגודת הקרדינל ניומן, קבוצה הדוגלת בחיזוק האמונה ב-224 האוניברסיטאות והמכללות הקתוליות ברחבי ארה"ב, הקימה את האתר על מנת לסיים את "הסטייה שהיא בחירת אובמה לנשיא", לדבריהם. העצומה, הכוללת עד כה 64,051 חתימות, קובעת שדמויות מובילות בתחומי העסקים, המשפטים והחינוך היו יכולים להיות בחירה ראויה יותר לתפקיד. הקבוצה מסרה כי היא שולחת את העצומה לחברה עצמאית שתבדוק שאין בה חתימות כפולות.

"אוניברסיטת נוטרדאם בחרה ביוקרה על פני העקרון, בפופולאריות על פני מוסר", נכתב בעצומה. "הכבוד שמוענק לנשיא בא על חשבון פעולות הנוגדות את החיים, הרחבת המימון הפדרלי להפלות ושימוש בכספי משלם המיסים למחקר תאי גזע עובריים", נוסח העצומה.

ג'ורג' וויגל, תאולוגי קתולי, אמר לרשת "פוקס" כי אסור היה לאוניברסיטת נוטרדאם לשלוח את ההזמנה לנשיא, למרות המסורת רבת השנים של הזמנת הנשיא המכהן לנאום בטקס. האוניברסיטה פרסמה את ההזמנה ביום שישי האחרון. אובמה יהיה הנשיא התשיעי שיקבל תואר של כבוד מהאוניברסיטה הקתולית.

כנשאל האם האוניברסיטה שוקלת לבטל את ההזמנה, ענה הדובר דניס בראון: "איני חושב כך. הזמנו את הנשיא והוא קיבל את ההזמנה. ציפינו לביקורת". בהצהרה שפרסם אתמול הכומר ג'ון ג'נקינס, נשיא האוניברסיטה, נכתב כי אובמה יקבל את תואר הכבוד בשל היותו "מנהיג המהווה השראה". "איננו תומכים בכל עמדותיו, אך ההזמנה אינה מהווה גינוי או תמיכה בעמדת הנשיא בסוגיות הנ"ל. הזמנתו מהווה בסיס לשיתוף פעולה פורה בעתיד", נמסר בהצהרה.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully